اقتصاد کلان

نظر بخش خصوصی در مورد آزادسازی نرخ ارز

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید بخش خصوصی در سال‌های گذشته بارها اعلام کرده که طرفدار آزادسازی نرخ ارز است؛ به این معنی که با چند نرخی کردن ارز یا پایین نگه داشتن دستوری قیمت‌ها مخالف بوده و معتقد است بر اساس عرضه و تقاضا و آنچه که در بازار رخ می‌دهد، باید قیمت را تغییر داد.

مهدی معصومی اصفهانی در گفت و گو با ایسنا، افزود: البته این به هیچ عنوان به معنی طرفداری از بالا رفتن قیمت ارز نیست بلکه ما معتقدیم که اگر افزایش یا کاهش قیمتی رخ می‌دهد باید بر اساس واقعیت‌ها و روند حرکتی بازار باشد.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به برنامه ریزی برای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها تصریح کرد: ارز ترجیحی یکی از عواملی بود که قیمت‌ها را با آنچه که در بازار وجود داشت متفاوت می‌کرد. در روزهای گذشته نیز بحث از نرخ ۲۳ هزار تومانی برای بازار نیما بوده است. این موضوع نیز خود می‌تواند به عاملی برای فاصله و رانت تبدیل شود و اگر مدیریت نشود، مشکل ساز خواهد شد.

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تامین نقدینگی واحدهای تولیدی یکی از اصلی‌ترین عواملی است که فعالان اقتصادی نگران آن هستند، تاکید کرد: در کنار دغدغه‌هایی که برای مصرف کننده نهایی وجود دارد، باید توجه کرد که تامین مالی واحدهای تولیدی نیز یکی از مشکلات اقتصاد ما در ماه‌های گذشته بوده و در صورتی که راهی برای برون رفت از شرایط فعلی پیدا نشود، قطعا مشکلات به جای خود باقی خواهد ماند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا