بین الملل

تقاضا برای نفت رو به افزایش اما عرضه ها همچنان کاهشی

قیمت بنزین در ایالات متحده به بالاترین سطح خود رسیده است؛ تقاضابرای نفت بالا است اما عرضه همچنان کم است که این موارد موجب بالارفتن قیمت نفت شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی قیمت بنزین در ایالات متحده به بالاترین سطح خود رسیده است و از طرف دیگر چین نیز آماده کاهش محدودیت‌های کرونایی شده است واین یعنی تقاضا برای نفت افزایش پیدا می‌کند اما همچنان نگرانی از کاهش بیشتر عرضه نفت در صورت اعمال ممنوعیت اتحادیه اروپا نیز وجود دارد؛ این موارد موجب شده است تا قیمت نفت خام روند صعودی به خود بگیرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۴.۱۰ دلار یا ۳.۸ درصد افزایش به ۱۱۱.۵۵ دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴.۳۶ دلار یا ۴.۱ درصد افزایش به ۱۱۰.۴۹ دلار در هر بشکه رسید.

پس از اینکه ذخایر بنزین برای ششمین هفته متوالی کاهش یافت، قیمت‌های آتی بنزین آمریکا نیز به بالاترین حد خود رسید. این امر حاشیه سود پالایشگاهی را به بالاترین سطح خود از زمان ثبت رکورد در آوریل ۲۰۲۰ افزایش داد و بازار شاهد نوسانات با احتمال تحریم اتحادیه اروپا بر عرضه نفت روسیه بود که منجر به کمبود عرضه شد.

تورم و افزایش شدید نرخ‌های بهره، دلار آمریکا را به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته رساند و افزایش قیمت نفت را در طول هفته محدود کرد، زیرا افزایش دلار باعث گران‌تر شدن خرید نفت به ارزهای دیگر می‌شود.

تحلیلگران همچنان بر تحریم احتمالی اتحادیه اروپا بر نفت روسیه پس از اعمال تحریم‌های مسکو در این هفته بر واحدهای اروپایی شرکت دولتی گازپروم و پس از مسدود شدن یک مسیر اصلی گاز توسط اوکراین، تمرکز می‌کنند.

در چین، مقامات متعهد به حمایت از اقتصاد شدند و مقامات شانگهای گفتند که محدودیت‌های رفت و آمد اعمال شده برای مبارزه با ویروس کرونا و افتتاح فروشگاه‌ها را در ماه جاری کاهش خواهند داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا