بورسبورس اوراق

رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۴ هزار واحد افزایش، معادل ۲.۲۷ درصد رشد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۲۷میلیارد و ۱۶۱میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش ۱۷۸هزار و ۳۹۴میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و ۸۳۱هزار و ۷۲۶دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به ترتیب ۴۰.۲۵، ۹.۸۱ و ۵۴.۷۸ درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۲۴۴۸میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۴۷هزار و ۳۲۷میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به ترتیب با ۴۶.۹۹ و ۳۰.۰۱ درصد افت همراه شدند.

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۳۴هزار و ۷۳۲واحد افزایش، معادل ۲.۲۷درصد رشد کرد و به رقم یک میلیون و ۵۶۴هزارو ۴۴۹واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۵هزار و ۹۳۶واحد افزیش، معادل ۳.۷۷درصد رشد کرد و رقم ۴۳۸هزار و ۴۱۰واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۲۷ هزار و ۷۷۶واحد افزایش به رقم ۱۲۰۳هزار و ۳۶۱واحد و شاخص بازار دوم با ۶۲هزار و ۷۱۰واحد افزایش، به عدد ۲ میلیون و ۹۷۲هزار و ۵۳۶واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۳۶درصد رشد و شاخص بازار دوم با ۲.۱۶ درصد افزایش همراه شدند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا