انرژی

آب خروجی تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز در سه بخش استفاده خواهد شد

استاندار خوزستان گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز، آب برای بخش های کشاورزی، صنعت و تالاب شادگان اختصاص داده خواهد شد.

صادق خلیلیان در آیین بهره برداری رسمی از تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز که امروز ۲۴ اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ساختمان اصلی این طرح در گذشته به بهره برداری رسیده بود اما نیاز به اقدامات مکملی بود تا به بهره برداری برسد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، وی افزود: این طرح از نظر تکمیل کلکتورها، ایستگاه های پمپاژ و خط خروجی نیازمند اقداماتی بود که اکنون به اتمام رسیده است و امروز به صورت رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

استاندار خوزستان گفت: احداث تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز به تصفیه ۱۱۲ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز کمک می کند.

خلیلیان عنوان کرد: آب خروجی این تصفیه خانه در سه بخش مورد استفاده قرار می گیرد که یک بخش برای کشاورزی، یک بخش برای صنایع به ویژه صنایع فولادی و بخشی از آن نیز برای تالاب شادگان اختصاص داده خواهد شد.

وی افزود: با آغاز بهره برداری از این تصفیه خانه، شاهد آن هستیم که از فاضلابی که رودخانه کارون را آلوده می کرد می توانیم در بخش های مختلف کشاورزی و صنعت و محیط زیست استفاده کنیم.

استاندار خوزستان در خصوص تکمیل طرح فاضلاب تصفیه خانه غرب اهواز گفت: این طرح تا دو سال آینده تکمیل خواهد شد و در نهایت حدود ۲۰۰ هزار متر مکعب فاضلاب را تصفیه خواهد کرد. اقداماتی که در حال انجام است به شکلی است که با احداث یک تصفیه خانه تکمیلی در گلدشت فاضلاب شهر اهواز به صورت کامل مورد تصفیه قرار می گیرد تا هیچ نوع فاضلابی وارد کارون نشود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا