صنعت، معدن، تجارت

انعقاد قرارداد با سازمان انرژی اتمی کشور برای احیای شرکت آذرآب

اراک – استاندار مرکزی گفت: دولت بر انعقاد قرارداد با سازمان انرژی اتمی کشور در راستای احیای شرکت آذرآب اهتمام ویژه دارد.

مخلص الائمه در حاشیه بازدید سرزده از شرکت صنایع آذرآب اراک در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اهتمام دولت بر انعقاد قرارداد با سازمان انرژی اتمی کشور در راستای احیای شرکت آذرآب به عنوان چشم صنایع تجهیزات سنگین کشور است.

وی با بیان اینکه تلاش برای رفع مشکلات صنایع بزرگ استان از اولویت‌های دولت سیزدهم است، افزود: با توجه به سفر معاون رئیس جمهور و رئیس محترم سازمان انرژی اتمی به استان مرکزی اجرای پروژه بزرگی در استان با ایشان هماهنگ شد و به زودی قرارداد مربوط به تجهیزات نیروگاهی سازمان انرژی اتمی با آذرآب منعقد می‌شود و البته شروع آن نیازمند نقدینگی است و در همین خصوص معاون اقتصادی استانداری مأموریت پیگیری آن را بر عهده دارد.

استاندار مرکزی اظهار کرد: مسئله سهامدار عمده، یکی از مشکلات اصلی شرکت آذرآب اراک است که احیای این شرکت را با اختلال مواجه کرده و اکنون در این مجموعه سهام‌دارانی حضور دارند که انگیزه‌ای برای فعالیت و سرمایه‌گذاری ندارند و بانک‌هایی غیرمرتبط به عنوان سهامدار با این شرکت ارتباط کاری پیدا کرده‌اند که این موضوع باید اصلاح شود.

مخلص الائمه عنوان کرد: مسائل شرکت آذرآب را به چند دسته می‌توان تقسیم کرد و یکی از این موضوعات، پرونده مفاسد ناشی از خصوصی‌سازی ناموفق این شرکت است که در همین زمینه اشخاصی تحت تعقیب قضائی قرار گرفت‌اند.

وی تصریح کرد: متأسفانه مفاسد سنوات قبل موجب مسدودسازی حساب‌های شرکت شده‌اند و به همین علت امکان صدور ضمانت‌نامه برای اجرای پروژه‌های جدید و بزرگ برای این مجموعه وجود ندارد.

استاندار مرکزی بیان کرد: موضوع مربوط به بدهی‌های غیر جاری و ارائه ضمانت‌نامه برای طرح‌های جدید از جمله اقداماتی است که با مصوبه شورای تأمین استان و هماهنگی با ستاد تدابیر ویژه اقتصادی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و بانک مرکزی در مرحله حل و فصل است و مذاکراتی نیز با بانک کشاورزی به عنوان سهامدار عمده صورت پذیرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا