بین الملل

تورم در حوزه اتحادیه اروپا امسال به ۶.۱ درصد می رسد

اتحادیه اروپا در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد تورم در حوزه اتحادیه اروپا امسال به ۶.۱ درصد می رسد که ۳.۴ درصد بیشتر از پیش بینی قبلی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی بر اساس پیش‌نویس جدید تنظیم شده توسط اتحادیه اروپا، این اتحادیه پیش‌بینی خود را برای رشد منطقه یورو در سال جاری کاهش داد، در حالی که برآوردهای تورم خود را تقریباً دو برابر کرد.

بر اساس پیش‌نویسی که بلومبرگ مشاهده کرده است، کمیسیون اروپا در اولین پیش‌بینی خود از زمان آغاز جنگ در اوکراین، می‌گوید تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۷ درصد و در سال ۲۰۲۳ نیز ۲.۳ درصد رشد خواهد کرد.

در مورد تورم، نیز این اتحادیه نرخ تورم را ۶.۱ درصد و ۲.۷ درصد برای امسال و سال آینده اعلام کرد. شایان ذکر است که این پیش‌بینی هنوز نهایی نشده است و قبل از انتشار آن توسط مقام اجرایی اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، همچنان قابل تغییر است.

حمله روسیه به اوکراین و تحریم‌ها در واکنش به آن، چشم‌انداز اقتصاد جهانی را مخدوش کرده است، زیرا قیمت‌های انرژی را بالا برده و زنجیره‌های تأمینی را که قبلاً با همه‌گیری مبارزه می‌کردند، تحت تأثیر قرار داده است.

منطقه یورو به دلیل وابستگی به انرژی روسیه و نزدیکی به درگیری، یکی از مناطقی است که بیشترین آسیب را دیده است.

اکنون انتظار می‌رود بهبود محدودیت‌های کرونا ضعیف‌تر از آنچه در ابتدا تصور می‌شد باشد، در حالی که فشارهای تورمی همچنان در حال افزایش است.

رشد قیمت مصرف کننده در ماه گذشته در منطقه یورو به رکورد جدیدی رسید و نزدیک به چهار برابر هدف ۲ درصدی بانک مرکزی اروپا رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا