امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

جزئیات ذخیره کالاهای اساسی در بنادر

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی موجودی کالاهای اساسی در انبارهای بنادر و شناورهای منتظر در پای اسکله و لنگرگاه را اعلام کرد.

روانبخش بهزادیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت موجودی کالاهای اساسی در بنادر گفت: تا پایان امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۴ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۷۹۷ تن انواع کالای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه‌های روغنی در بنادر کشور موجود است.

همچنین بخوانید

وی افزود: این رقم مجموع کالاهای اساسی در انبارهای بندری، شناورهای پای اسکله و محموله کشتی‌های منتظر در لنگرگاه می‌شود.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در بندر امیرآباد تاکنون ۵۶ دستگاه کامیون حامل کالاهای اساسی به وزن هزار و ۸۴ تن خارج شده است. همچنین ۲۸ هزار و ۹۹۳ تن گندم، ۱۵۷ هزار و ۶۰۷ تن ذرت، ۴۶ هزار و ۳۳۳ تن جو، ۱۴۳ تن سویا و ۴۶ هزار و ۶۹۶ تن روغن خام در این بندر موجود است که مجموع آن به ۲۷۹ هزار و ۷۷۲ تن انواع کالاهای اساسی می‌رسد.

بهزادیان گفت: در بندر نوشهر تاکنون ۳ دستگاه کامیون به وزن ۵۴ تن کالای اساسی خارج شده؛ ضمن اینکه ۱۱۵ هزار و ۵۴۲ تن ذرت، ۱۷ هزار و ۶۷۱ تن جو و ۹ هزار و ۹۹۴ تن روغن خام و مجموعاً ۱۴۳ هزار و ۲۰۷ تن کالای اساسی در این بندر وجود دارد.
این مقام مسئول در سازمان بنادر یادآور شد: در بندر انزلی ۲۰ کامیون به وزن ۴۱۰ تن کالای اساسی خارج شده و ۱۰ هزار و ۸۲۱ تن گندم، ۱۵ هزار و ۱۲۹ تن ذرت، ۳۲ هزار و ۹۸۸ تن جو، ۶۸ تن برنج و ۲۲ تن دانه‌های روغنی موجودی داریم که مجموع آن به ۵۹ هزار و ۲۸ تن می‌رسد.
وی در خصوص بندر امام خمینی تصریح کرد: از این بندر تاکنون هزار و ۵۹۶ دستگاه کامیون به وزن ۳۶ هزار و ۷۰۸ تن و ۱۰۳ دستگاه واگن کالای اساسی به وزن ۵ هزار و ۶۶۵ تن خارج شده است.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در بندر امام خمینی ۲۱۳ هزار و ۹۷۷ تن گندم، یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۰۸ تن ذرت، ۷۱ هزار و ۱۹۰ تن جو، ۷۷ هزار و ۳۲۶ تن سویا، هزار و ۱۹۱ تن برنج، ۳ هزار و ۳۶۷ تن شکر، ۱۵۳ هزار و ۱۸۳ تن روغن خام ۲۷۶ هزار و ۴۰۹ تن دانه‌های روغنی انبار شده است که مجموع آن به ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۵۱ تن می‌رسد.

وی در مورد موجودی کالاهای اساسی بندر شهید رجایی بیان کرد: تاکنون ۲۸۳ دستگاه کامیون به وزن ۷ هزار و ۳۸۷ تن کالای اساسی خارج شده؛ همچنین ۲۱۳ هزار و ۹۷۷ تن گندم، یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۹۰۸ تن ذرت، ۷۱ هزار و ۱۹۰ تن جو، هزار و ۱۹۱ تن برنج و ۱۵۳ هزار و ۱۸۳ تن روغن خام موجودی داریم که مجموعاً به ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۵۵۱ تن انواع کالاهای اساسی می‌رسد.

وی با اشاره به موجودی ۲ هزار و ۴۳۲ تنی انواع کالاهای اساسی در بندر بوشهر، ۲۲ هزار و ۴۶۳ تنی در آستارا، ۲۴ هزار و ۶۸ تنی در فریدون کنار، ۷۰ تن در بندر لنگه، ۲ هزار و ۹۵۳ تن در بندر شهید باهنر و ۸۲ تنی در بندر خرمشهر اظهار کرد: در بندر چابهار نیز ۳۳ هزار و ۲۰۸ تن انواع کالای اساسی شامل ۲۱ هزار و ۷۵۸ تن ذرت و ۱۱ هزار و ۴۵۰ تن برنج می‌شود.

بهزادیان در پایان مجموع کالاهای اساسی موجود در شناورهای پای اسکله را ۳۵۰ هزار و ۶۲۶ و موجودی شناورهای منتظر در لنگرگاه‌ها را ۸۱۱ هزار و ۶۴۶ تن اعلام کرد؛ همچنین مجموع کالاهای اساسی موجود در انبارهای بنادر ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار و ۵۲۵ تن است.

کالای اساسی گندم برنج شکر روغن
موجودی بنادر ۲۹۷ هزار تن ۸۰ هزار تن ۳.۳ هزار تن ۳۵۰ هزار تن

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا