خودروصنعت، معدن، تجارت

رنو سهام خود را در خودروساز روسی می‌فروشد


شرکت رنوی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که اکثر سهام خود را در شرکت خودروسازی آوتوواز روسیه به یک موسسه علمی در این کشور می فروشد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، شرکت رنوی فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که اکثر سهام خود را در شرکت خودروسازی آوتوواز روسیه به یک موسسه علمی در این کشور می فروشد.

این خودروساز فرانسوی همچنین تأکید کرد که این قرارداد شامل یک گزینه شش ساله برای خرید مجدد این سهام است.

رنو که بیش از همه شرکت‌ها در بازار روسیه فعالیت داشته است، در ادامه افزود که حدود ۶۷.۶۹ درصد سهام این شرکت در آوتوواز به موسسه تحقیقات و توسعه مرکزی خودرو و موتور روسیه موسوم به نامیNami  فروخته خواهد شد.

این شرکت فرانسوی گفت: بسته شدن این قرارداد مشروط به هیچ شرطی نبوده و کلیه تاییدیه های مورد نیاز اخذ شده است.

بر اساس این گزارش، ۱۰۰ درصد سهام رنو در شرکت تابعه آن یعنی رنو روسیه به شهرداری مسکو تعلق خواهد گرفت.

لوکا دی میو، مدیر عامل این شرکت، نیز گفت: امروز یک تصمیم دشوار اما ضروری گرفته‌ایم و در قبال ۴۵۰۰۰ کارمند خود در روسیه انتخاب مسئولانه‌ای انجام خواهیم داد.

وی در ادامه افزود که این اقدام عملکرد گروه و توانایی آن را برای بازگشت به روسیه در آینده در شرایطی متفاوت حفظ کرد.

در ماه مارس، رنو اعلام کرد که فعالیت در این کارخانه را به دلیل فشارهای فزاینده ناشی از ادامه حضورش در آنجا از زمان شروع درگیری در اوکراین، متوقف خواهد کرد.

این شرکت که ۱۵ درصد آن متعلق به دولت فرانسه است، هزینه غیرنقدی نزدیک به ۲.۲ میلیارد یورو (۲.۲۹ میلیارد دلار) برای توقف فعالیت در روسیه را تأیید کرد.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، بیش از ۴۰۰ شرکت از روسیه خارج شده اند و دارایی هایی به ارزش میلیاردها دلار را رها کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا