بانکبانک و بیمه

سرمایه‌های انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است

عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران:

 

​در مراسمی با حضور عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران، معاون مالی، مدیر امور سرمایه‌های انسانی، رؤسا و معاونان ادارات کل امور کارکنان، رفاه و آموزش بانک، حکم معاونت سرمایه‌های انسانی بانک صادرات ایران به محمد ربیع‌زاده اعطا شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، در این مراسم حکم معاونت سرمایه‌های انسانی محمد ربیع‌زاده به امضای سید ضیاء ‌ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران توسط ایرج نیک‌اختر عضو هیئت‌مدیره بانک به وی اعطا شد.

ایرج نیک‌اختر در این نشست با بیان اینکه بخش سرمایه‌های انسانی مهمترین دارایی یک سازمان است، تاکید کرد: در بین همه دارایی‌ها، اولویت با سرمایه‌های انسانی است.
عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران تاکید کرد: در هر سازمان سرمایه‌های انسانی قوی، سازمان را به حرکت در می‌آورند و در گذر زمان دشواری‌هایی که برای همکاران اتفاق می‌افتد، اگر اداره سرمایه‌های انسانی به موقع اقدام کند، موجب ارتقای روحیه و انگیزه همکاران خواهد شد. این اداره باید محلی امن برای کارکنان باشد و اگر رضایت کارکنان فراهم شود، قطعا سازمان به جلو حرکت خواهد کرد و در واقع رضایت کارکنان می‌تواند عامل کیفی فعالیت بانک باشد.
وی خواستار ایجاد یک شاخص برای تجمیع تمامی اطلاعات کارکنان و دسترسی آنی آن برای اتخاذ تصمیمات به موقع درباره ترفیع همکاران شد و اظهار داشت: تنها آزمون نباید مبنای ترفیع همکاران قرار گیرد بلکه سایر شاخص‌ها نیز باید مدنظر باشد.
نیک‌اختر با بیان اینکه نیاز سازمان باید شناسایی شود و در راستای اهداف سازمان اقدام کنیم، گفت: باید برای توانمند‌سازی کارکنان برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت داشته باشیم. ارتباط تنگاتنگ با موسسه آموزش عالی بانکداری ضروری است و آموزش‌ها باید هدفمند باشد.
وی با اشاره به اهمیت جانشین‌پروری، افزایش انگیزه و اقدامات ابتکاری و ابداعی همکاران برای سازمان را نتیجه امید به ارتقای شغلی عنوان و خواستار توجه جدی این این امر شد.
ایرج نیک‌اختر هدایت و رهبری سرمایه‌های انسانی و کار تیمی را از جمله راهکارهای مهم در پیشبرد فعالیت‌های بانک دانست و تاکید کرد: کارشناسان باید راه‌حل ارائه کنند. باید از نیروی‌هایی استفاده کنیم که مشکلات سازمان را حل کنند و در راستای حل مشکلات حرکت کنند.
وی با بیان قدردانی از تلاش‌های انجام شده گذشته، به برخی کارهای بر زمین مانده در معاونت سرمایه‌های انسانی اشاره کرد و خواستار همکاری همه مدیران زیرمجموعه با محمد ربیع‌زاده برای بهبود این بخش شد.
سرمایه‌های انسانی همه سازمان است
در این نشست محمد ربیع‌زاده معاون مدیرعامل در سرمایه‌های انسانی بانک ضمن قدردانی از اعتماد مدیرعامل بانک صادرات ایران، نیز در این مراسم گفت: من در ابتدا می‌خواستم کارکنان بانک را با سایر منابع مادی و معنوی بانک مقایسه کنم و بگویم کارکنان بانک از سایر منابع با اهمیت‌ترند اما دیدم این مقایسه‌ قابل قبولی نیست بلکه کارکنان بانک اعم از شاغلین و بازنشستگان بانک، تمام بانک هستند و در واقع سایر دارایی‌ها و منابع مادی و معنوی بدون کارکنان مفهومی ندارد. حتی در تحول دیجیتالی نیز نقش سرمایه‌های انسانی بی‌بدیل است.
وی افزود: در حوزه سرمایه‌های انسانی در سه محور مهم امور کارکنان، رفاه و آموزش اگر ما خانواده بزرگ بانک صادرات ایران یعنی کارکنان شاغل و بازنشسته و شرکت‌های تابعه در مجموعه‌ای از مسائل بنیادین و پایه اجماع داشته باشیم، در اجرای این امور پایه‌ای اختلاف نظر و دیدگاه‌های کارشناسی مشکلی ایجاد نخواهد کرد و قابل حل است که اصولا تعریف مدیریت یعنی فرآیند حل مسائل. این مسائل پایه عبارتند از تعادل بین کار و خانواده، ایجاد آرامش در همه همکاران عزیز، جانشین‌پروری، رفاه و سلامت همکاران و خانواده محترم آنها، توجه به بازنشستگان به عنوان اساتید و بنیانگذاران و دلسوزان بانک و رعایت احترام، شئونات، معیشت و درخواست‌های آنها، آموزش بر مبنای نیازسنجی آموزشی کارمند و نیازهای بانک که در سند راهبردی آمده است و سبب تغییر و توانمندسازی کارکنان می‌شود.
ربیع‌زاده بر لزوم غنی‌سازی و چرخش شغلی کارکنان و بحث مهم جانشین‌پروری تاکید و اعلام کرد: بازنگری در شیوه انتصابات در دستور کار قرار گرفته است که با مشارکت فکری همه کارکنان بانک شیوه جدید انتصابات اجرایی خواهد شد.
وی همچنین بر لزوم تفویض اختیار به استان‌ها و مناطق در شعب و ضرورت آنی برای چابک‌سازی و اعتلای سازمان تاکید کرد.
معاون مدیرعامل در سرمایه‌های انسانی دستور داد مسئولان ادارات امور کارکنان، رفاه، آموزش از تمامی استان‌ها و مناطق بازدید نموده و ضمن رفع برخی مشکلات در حین بازدید و جلسات با همکاران شاغل و بازنشسته، گزارش این بازدیدها همراه با ارائه راهکارها ارائه شود.
ربیع‌زاده بر لزوم رضایت کامل کارکنان شاغل و بازنشسته از بیمه سرمد تاکید کرد و افزود: بانک صادرات ایران با افزایش سهم بازار و بازده دارایی‌ها در عرصه بانکداری خواهد درخشید.
nikajhtar140102.jpg
nikajhtar140103.jpg

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا