اقتصاد کلان

تولید اتانول به جای شکر در برزیل

کارخانه‌های برزیل قراردادهای صادرات شکر را لغو کردند و تولید را به اتانول تغییر دادند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، افراد مطلع به رویترز اعلام کردند که کارخانه‌های نیشکر برزیلی برخی از قراردادهای صادرات شکر را لغو می‌کنند و تولید را به سمت اتانول سوق می‌دهند تا از قیمت‌های بالای انرژی بهره‌مند شوند و این موضوع، نگرانی‌ در مورد کمبود شکر را افزایش می‌دهد. افراد مطلع افزودند: تقریبا همه شرکت‌هایی که در تجارت شکر در برزیل فعالیت دارند، لغو شده‌اند. آنان تمام کنسلی‌ها را تاکنون بین ۲۰۰ هزار تا ۴۰۰ هزار تن شکر خام برآورد کرد.

برزیل حدود ۲.۲ میلیون تن شکر در ماه در اوج محصول صادر می‌کند. برخی از معامله‌گران می‌گویند که کاهش شدید تولید شکر می‌تواند به کمبود جهانی شکر منجر شود.

اکثر کارخانه‌ها در برزیل انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانند تولید شکر یا اتانول  را جابجا کنند. در حال حاضر، تولید به نفع اتانول در حال تغییر است زیرا قیمت‌های بالای انرژی ناشی از بهبود بیماری همه‌گیر و جنگ در اوکراین باعث افزایش تولید سوخت می‌شود.

پیش‌بینی‌های اخیر تحلیلگران نشان می‌دهد که شکر خروجی کمتر و حجم اتانول بالاتر است زیرا فروش سوخت زیستی برای کارخانه‌ها سودآورتر شده است. فروش اتانول در ماه آوریل ۲.۶ درصد افزایش یافت. یک تاجر بزرگ بین‌المللی موادغذایی کار لغو را تایید کرد که در این صنعت به عنوان ورشکستگی شناخته می‌شود  و گفت که اکثر معامله‌گران سعی می‌کنند در هنگام مذاکره انعطاف‌پذیر باشند. برزیل دومین تولیدکننده اتانول بعد از ایالات‌متحده است.

 فروش اتانول در یک یا دو روز پرداخت می‌شود، در حالی که شکر صادراتی زمان بیشتری می‌برد. اتانول آب‌دار اواخر هفته گذشته با قیمت شکر ۲۰ سنت در هر پوند معامله می‌شد، در حالی که معاملات آتی شکر در نیویورک کمی بیش از ۱۹ سنت در هر پوند معامله می‌شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا