صنعت، معدن، تجارت

افزایش کرایه تاکسی غیرقانونی بود/ تنظیم بازار باید تایید کند

چندی پیش شورای شهر مصوب کرد که کرایه حمل و نقل درون شهری ۲۵ درصد افزایش یابد؛ در حالیکه برای افزایش کرایه حمل و نقل نیاز به تایید ستاد تنظیم بازار است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، چندی پیش شورای شهر مصوب کرد که کرایه حمل و نقل درون شهری ۲۵ درصد افزایش یابد؛ در حالیکه برای افزایش کرایه حمل و نقل نیاز به تأیید ستاد تنظیم بازار است.

در همین راستا سید رضا فاطمی امین وزیر صمت در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور، اعلام کرد که نرخ حمل‌ونقل درون‌شهری شهر تهران از ابتدای اردیبهشت‌ماه امسال به پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر و تأیید وزارت کشور به‌طور متوسط ۲۵ درصد افزایش داشته است، این در حالی است که مطابق مصوبات ستاد تنظیم بازار، حمل‌ونقل درون شهری مسافر مشمول نرخ‌گذاری پیشینی بوده و هرگونه تغییر نرخ آن باید با هماهنگی ستاد تنظیم بازار صورت پذیرد.

در بخش دیگری از این نامه گفته‌شده است این موضوع پیش‌ازاین از سوی وزارت صمت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به‌صورت مکتوب به وزارت کشور، شورای اسلامی شهر تهران و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری اطلاع‌رسانی شده بود.

پس از این مکاتبه معاون اول ریاست جمهوری در نامه‌ای دستور ابطال مصوبه یادشده را صادر کرد و قائم‌مقام وزیر صمت در نامه‌ای به شورای اسلامی شهر تهران، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی و رئیس سازمان همیاری شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور و شهردار تهران، لغو مصوبه پیشین در خصوص افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی را اعلام کرد و خواستار اقدام فوری در خصوص آن شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا