کسب و کار

هزینه جراحی بوکال فت در ایران چقدر است ؟

فرم و حالت صورت یکی از مهم‌ترین عناصر زیبایی در افراد است و بیشترین تقاضا برای زیبایی در این قسمت است. از طرفی نوعی چربی در گونه، گوشه لب و داخل دهان به نام چربی بوکال وجود دارد که باعث پر شدگی و چاقی در گوشه لب‌ها می‌شود. بسیاری از افراد به خصوص خانم‌ها ممکن است در اثر عوامل مختلف چربی بوکال اضافی داشته باشند که می توانند به منظور تخلیه آن از جراحی بوکال فت بهره ببرند.

تنها راه کاهش چربی‌های داخل دهان و اصلاح چاقی گوشه لب و دهان عمل بوکال فت است. با این جراحی حجم قسمت پاییینی گونه کاهش پیدا کرده و استخوان‌ها برجسته‌تر به نظر می‌رسند. بنابراین زاویه صورت نیز مورد اصلاح قرار می‌گیرد. با این جراحی قرینگی و تناسب اجزای صورت مورد توجه قرار می‌گیرد و حالت چهره با تغییرات اساسی همراه خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوکال فت و هزینه‌ آن لطفاً با ما همراه شوید.

چرا چربی بوکال ایجاد می‌شود؟

چربی بوکال به طور عادی در چهره همه ما وجود دارد اما زمانی که مقدار اضافه‌ای از آن در صورت تجمع پیدا می‌کند، تناسب چهره را از بین می‌برد. مهم‌ترین علل تجمع چربی بوکال در چهره شامل موارد زیر است:

همچنین بخوانید
  • کم آبی بدن : کمبود مزمن در بدن فرد می‌تواند به تجمع چربی در دهان منجر شود.
  • اضافه وزن : مهم‌ترین علت تجمع چربی‌های بوکال چاقی و اضافه وزن فرد است که باعث افزایش چربی‌های صورت نیز می‌شود. در واقع اغلب افرادی که برای جراحی بوکال فت اقدام می‌کنند، اضافه وزن دارند و به منظور کاهش چربی‌های صورت انواعی از روش‌ها را امتحان کرده‌اند. متاسفانه در بسیاری از موارد حتی با کاهش وزن فرد نیز چربی‌های بوکال باقی خواهد ماند.
  • ابتلا به برخی بیماری‌های خاص : بیماری‌های کلیوی و تیروئیدی که منجر به احتباس آب و بافت در بسیاری از نواحی بدن می‌شوند، می‌توانند چربی‌های بوکال را نیز افزایش دهند. به طوری که برخی متخصصان یکی از علائم ناراحتی‌های تیروئیدی را تجمع چربی بوکال می‌دانند.
  • مصرف الکل : یکی از اختلالاتی که در مصرف کنندگان الکل شایع است، تجمع چربی بوکال و بافت‌های زیر پوستی است که منجر به پف کردن صورت می‌شود. علاوه بر الکل مصرف زیاد از حد چایی و قهوه نیز ممکن است فرد را نیازمند بوکال فت کند.

البته برخی افراد ممکن است تحت عوامل دیگری مثل ژنتیک تجمع چربی‌های بوکال را تجربه کنند. اما جدای از عامل ایجاد کننده این عارضه، می‌توان با بوکال فت حالت چهره را به حد ایده‌آل خود رساند.

چربی بوکال

کاندیدای مناسب جراحی بوکال فت

معمولاً عمل بوکال فت برای تمام افرادی که متقاضی کاهش چربی‌های گونه و اطراف دهان خود هستند یا احساس می‌کنند صورت چاقی دارند مناسب است. البته نظر پزشک نقش تاثیرگذاری در انجام عمل جراحی بوکال فت دارد اما در کمتر موردی ممکن است تقاضای زیباجو برای انجام این جراحی رد شود. می‌توان معیارهایی را برای افرادی که واقعاً به نیازمند این جراحی هستند تعیین نمود. این معیارها شامل:

  • زاویه فک و گونه این افراد با چربی پوشیده شده است.
  • حجم چربی‌های موجود در صورت این افراد بیش از استانداردهای مد نظر فرد برای زیبایی است.
  • استخوان گونه اصلا مشخص نیست.
  • افرادی که صورت گردی دارند.

نکته دیگر برای انجام جراحی بوکال فت بررسی علت تجمع چربی در گونه است. اگر بیماری خاصی عامل اصلی این عارضه است، ابتدا باید برای درمان یا کنترل این بیماری اقدام کرد. همچنین در صورتی که اضافه وزن دارید بهتر است با رژیم غذایی و ورزش مقداری کاهش وزن داشته باشید تا بتوانید به حداقل چربی در چهره برسید.

عمل جراحی بوکال فت چگونه انجام می‌شود؟

چربی بوکال زیر عضلات سطحی چهره قرار گرفته و برای حذف این عضلات بهتر است از داخل دهان اقدام کنیم. محل تجمع چربی و میزان آن در افراد مختلف متفاوت است و باید با توجه به این مسئله روش جراحی بوکال فت و نحوه آن انتخاب شود. توجه داشته باشید که حداقل ۱۰ روز قبل از عمل بهتر است مصرف داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید.

معمولاً برای انجام این جراحی یک برش کوچک داخل دهان و در سمت گونه‌ها ایجاد شده و بافت چربی زیر عضلات تخلیه می‌شود. تخلیه چربی با بی حسی‌های موضعی اما عمیق انجام می‌شود تا زیباجو کمترین درد را حین جراحی درد زیادی احساس نکند. پس از استخراج چربی، برش ایجاد شده با بخیه‌های جذبی بسته می‌شود. این جراحی را می‌توان به عنوان مکمل و همراه جراحی‌هایی مثل لیفت صورت، کاشت چانه، تزریق بوتاکس، بزرگ کردن لب و حتی جراحی بینی انجام داد. مزیت این جراحی آن است که بخیه داخل دهان است و بعد از جراحی هیچ اثری روی چهره دیده نمی‌شود. همچنین کبودی و تورم بعد از این عمل بسیار کم است و خونریزی پس از مدت کوتاهی قطع می‌شود.

قبل و بعد از جراحی بوکال فت

مراقبت‌های بعد از جراحی بوکال فت

مراقبت‌های بعد از جراحی بوکال فت اصلاً سخت و پیچیده نیست اما با رعایت آنها می‌توان تا حد امکان از عوارض احتمالی جراحی پیشگیری کرد و بهترین نتایج را کسب نمود. مهم‌ترین نکات بعد از جراحی بوکال فت عبارتند از:

  • زخم‌های ناشی از برش ایجاد شده در دهان می‌تواند غذا خوردن را تا چند روز برای شما سخت کند. بنابراین برای کاهش درد خود و آسیب ندیدن بخیه بهتر است تا چند روز بعد از عمل بیشتر از غذاهای روان و مایعات مثل آش و سوپ استفاده کنید.
  • از دهانشویه و آنتی بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک برای جلوگیری از عفونت استفاده کنید.
  • از گن مخصوص برای فرم گرفتن صوت استفاده کنید. معمولاً پزشک استفاده از این گن‌های مخصوص را تا یک هفته توصیه می‌کند تا هم تورم کاهش پیدا کند و فرم جراحی متناسب با انتظارات فرم باشد.
  • زمان خواب و استراحت سعی کنید بالش زیر سر خود را بلندتر کنید یا از دو بالش استفاده کنید؛ این کار به کاهش تورم ناشی از جراحی کمک می‌کند.
  • تا دو هفته از مصرف سیگار و الکل خودداری کنید.
  • برای انجام معاینات در تاریخ تعیین شده به کلینیک یا مطبی که در آن جراحی بوکال فت را انجام داده‌اید مراجعه کنید.
  • مراقبت باشید هیچ شیء خاصی با بخیه‌ها و زخم‌های شما برخورد نداشته باشد و آن را تحریک نکند.
  • تا ۲ هفته از ورزش و فعالیت‌های سنگینی که احتمال باز شدن بخیه‌ها یا التهاب را افزایش می‌دهند، پرهیز کنید.

در صورتی که مراقبت‌های بالا را به خوبی مد نظر قرار دهید می‌توانید از ماندگاری ابدی بوکال فت اطمینان پیدا کنید. چربی‌های چهره معمولاً منشأ جنینی دارند و بعد از بوکال فت تولید نمی‌شوند. بنابراین پس از اتمام دوره نقاهت ۱ ماهه خود می‌توانید به صورت کامل به زندگی روزمره خود باز گردید و نگران هیچ چیز نباشید.

عوارض جراحی بوکال فت

بوکال فت یک تکنیک نسبتاً تهاجمی اما بسیار کم عارضه به حساب می‌آید. در برخی موارد عوارضی را در زیباجویان شاهد هستیم که البته محدود و کوتاه مدت هستند. یکی از این عوارض سفتی موقت استخوان فک و کاهش دامنه حرکتی آن است. احساس بی حسی در فک به دلیل تزریق مواد بی حسی و همچنین کاهش بافت‌ها طبیعی است. همچنین محدودیت‌های ممکن است در حرکات سر و گردن داشته باشید که در چند روز از بین می‌روند. تورم و التهاب داخل دهان نیز که به دلیل ایجاد برش و تلاش بدن برای بهبود است، طبیعی‌ترین عارضه جراحی بوکال فت است. استفاده از گن و داروهای ضد التهاب می‌تواند به کاهش این عوارض کمک کند. همچنین می‌توانید سرعت بهبود و کاهش تورم را با استفاده از قرار دادن کمپرس سرد افزایش دهید. همچنین بهتر است از داروهای آنتی بیوتیک به همراه دهانشویه استفاده کنید تا احتمال عفونت لثه و دهان را به حداقل برسانید.

یکی دیگر از عوارض این جراحی عدم تقارن در چربی بوکال صورت است که علت اصلی آن عدم مهارت کافی پزشک است. بنابراین توصیه می‌کنیم برای جراحی بوکال فت حتماً به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید و با چند پزشک مشورت کنید. اگر به دنبال یک کلینیک زیبایی تخصصی و معتبر هستید، ما کلینیک آذین را به شما معرفی می‌کنیم.

جراحی بوکال فت برای چه کسانی مناسب نیست؟

جراحی بوکال فت ممکن است برای برخی نیز مناسب نباشد. افرادی که انتظارات واقع بینانه دارند یا اینکه نمی‌توانند سیگار را حداقل به مدت محدود کنار بگذارند، نباید از این تکنیک استفاده کنند. اما با بررسی برخی معیارهای زیر می‌توانید از عدم تناسب این جراحی با وضعیت شما خبر بدهد:

  • صورت باریک: اگر به صورت ارثی و طبیعی چهره شما باریک است بهتر است از بوکال فت خودداری کنید. این کار ممکن است با بالا رفتن سن منجر به فرورفتگی صورت شود.
  • سندروم پری رومبرگ یا آتروفی پیش رونده: این اختلال ندارد می‌تواند منجر به کوچک شدن پوست یک طرف چهره شود. بنابراین اگر بوکال فت انجام شود ممکن است عدم قرینگی در چهره ایجاد شود.
  • سن زیاد: اگر سن شما زیاد است، به طور طبیعی با افزایش سن چربی صورت را از دست می‌دهید. بنابراین اگر بوکال فت را انجام دهید ممکن است با بروز علائم پیری شادابی چهره کاهش یابد.

هزینه جراحی بوکال فت

هزینه جراحی بوکال فت در خارج از کشور ممکن است تا ۱۵ میلیون تومان نیز افزایش یابد. اما در ایران هزینه جراحی بسیار کمتر است. هزینه جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل:

  • تخصص و تجربه جراح
  • داروهای مصرفی
  • نوع بی هوشی
  • کلینیک انتخابی

علاوه بر این باید گفت که بوکال فت یک جرحی زیبایی به حساب می‌آید و تحت پوشش بیمه درمانی قرار نمی‌گیرد. برای کسب آگاهی در مورد هزینه‌های دقیق جراحی بوکال فت توصیه می‌کنیم با کلینیک زیبایی آذین ارتباط برقرار نمایید.

منبع : کلینیک آذین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا