انرژی

نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در اشتغال‌زایی افراد تحصیل‌کرده/صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی

مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران با بیان این‌که انرژی‌های تجدیدپذیر در اشتغال‌زایی افراد تحصیل‌کرده نقش بسزایی دارند، گفت: صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و تنوع‌بخشی به منابع انرژی از مزایای انرژی‌های تجدیدپذیر است.

سید مسلم موسوی درچه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دومین نمایشگاه و کنفرانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، نهم و دهم آبان ماه و کارگاه آموزشی آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (آیرنا) یازدهم آبان ماه در محل سالن همایش‌های صداو سیما برگزار می‌شود.

مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران افزود: سال گذشته ۱۲۰ سرمایه‌گذار از ۲۳ کشور مختلف و ۲۵۰ نفر از پنجاه شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور یافتند که دستاوردهای خوبی نیز داشت. امسال نیز با توجه به افزایش استقبال از این کنفرانس پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری در این رویداد حضور یابند.

همچنین بخوانید

 وی به اهداف برگزاری این نمایشگاه و کنفرانس اشاره کرد و گفت: آشنایی سرمایه‌گذاران خارجی با فضای کسب و کار انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان و بومی‌سازی تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران ، توجه به نقش انرژی‌های تجدیدپذیر در کاهش گازهای گلخانه‌ای و اجرایی‌سازی بخشی از تعهدات ایران در معاهدات زیست محیطی بین‌المللی همچون اجلاس پاریس (ایران متعهد شده از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ میلادی بین ۴ تا ۱۲ درصد از گازهای گلخانه‌ای خود را بکاهد)  و تبادل نظر بین سرمایه‌گذاران خارجی با شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و برقراری ارتباط شرکت‌های داخلی با شرکت‌های توانمند خارجی از اهداف برگزاری این رویداد است تا در این حوزه بتوانند کسب و کار دانش‌بنیان انرژی تجدیدپذیر را توسعه دهند.

موسوی تصریح کرد: انرژی بادی، انرژی خورشیدی، انرژی زیست‌توده و استحصال انرژی از تلفات حرارتی کارخانه‌جات (WHR) مباحثی هستند که امسال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل انجمن انرژی‌های تجدیدپذیر ایران در ادامه با اشاره به مزایای انرژی‌های تجدیدپذیر گفت: اشتغال‌زایی برای افراد تحصیل‌کرده، کمک به مباحث زیست محیطی، تنوع بخشی به منابع انرژی کشور و صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی که ثروت ملی محسوب می‌شوند، از جمله مزایای انرژی‌های تجدیدپذیر است.

وی با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌توانند یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال باشند، افزود: یکی از اهداف کلان این حوزه ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر بین بخش‌های مختلف کشور همچون وزارت صنعت، وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان محیط زیست است. البته  شورای سیاست‌گذاری متشکل از نمایندگان این نهادها برای این کنفرانس بین‌المللی تشکیل شده است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا