امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رفع تصرف بیش از ۴ هکتار اراضی ملی

سرپرست اداره منابع طبیعی شمیرانات گفت: از ابتدای امسال، ۴۷ هزار و ۲۷۱ مترمربع اراضی ملی این شهرستان به ارزش تقریبی ۹۴ میلیارد تومان، رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، علی اصغر توانایی گفت: حدود ۹ هزار و ۵۸۴ مترمربع از این اراضی در راستای ۴ فقره حکم قطعیت یافته از سوی مراجع قضایی رفع تصرف شد و همچنین ۳۷ هزار و ۶۸۷ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان که شامل ۲۰ فقره تخلف بوده است در اجرای تبصره یک ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع، از ید متصرفین خارج و به دولت بازگردانده شد.

وی اظهار داشت: اراضی ملی شمیرانات دارای ارزش افزوده بالایی است که حفاظت این اراضی برای ما از اولویت ویژه ای برخوردار است که در این خصوص ضرورت ایجاب می کند تا تمامی دستگاه ها در ارتباط با حفاظت از این اراضی با مجموعه منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری و برخورد قانونی با افراد سودجو و متخلفان و متصرفان به عرصه های ملی با فعالیت های شبانه روزی اکیپ های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان و همکاری مراجع قضایی از ابتدای امسال برای رفع تصرف و بازپس گیری بیش از ۴۰ هزار مترمربع اراضی ملی این شهرستان اقدام به تشکیل ۱۵ فقره پرونده تخلف شده است که این پرونده ها برای طی مراحل قانونی در محاکم قضایی مطرح هستند.

توانایی همچنین درباره آتش سوزی های صورت گرفته در عرصه های جنگلی و مرتعی این شهرستان خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال ۷ مورد آتش سوزی در اراضی جنگلی و مرتعی این شهرستان به وقوع پیوست که در پی این آتش سوزی ها بیش از ۱۰۰ هکتار از این عرصه ها دچار آتش سوزی و خسارت شد.

وی از مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تخلف به عرصه های ملی مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا