ارتباطات و فناوري اطلاعات

ده سایت کاربردی داخلی کدامند؟

در دنیای امروز افراد برای کلیه امور و نیاز های خود نظیر پرداخت های بانکی، خرید، پخش زنده تلویزیون ، تماشای فیلم و سریال، تقویم و ……… روی به دنیای مجازی آورده اند تا بدین وسیله بتوانند بدون رفت و آمدهای اضافه و در کوتاه ترین زمان ممکن نیازهای خود را برآورده سازند.

به همین منظور بسیاری از سایت های داخلی طراحی شدند تا افراد را در این امر یاری کنند. در واقع این سایت ها در داخل کشور پشتیبانی می شوند و از این رو برای اتصال و ارتباط با آن ها مشکلی به وجود نمی آید.

به همین منظور در ادامه به معرفی ۱۰ سایت کاربردی داخلی، با دسترسی آسان می پردازیم تا افراد درباره نوع خدمات و نحوه دسترسی به آن ها، اطلاعات لازم را کسب نمایند.

همچنین بخوانید

 

سایت fam.ir

سایت fam.ir یکی دیگر از سایت های پربازدید و پرطرفدار داخلی است که در حوزه پخش فیلم و سریال های صدا و سیما و رادیو مشغول به فعالیت می باشد و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می دهد.

به گونه ای که افراد می توانند با مراجعه به این سایت جذاب، تمام شبکه های صدا و سیما و رادیو را به صورت زنده دریافت نموده و حتی برنامه های منتخب آرشیو شده را به صورت آنلاین یا دانلود شده در اختیار داشته باشند.

در واقع وبسایت کاربردی فام این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در هر زمان و تنها با استفاده از گوشی هوشمند، تبلت یا لپ تاپ به تماشای شبکه‌ های تلویزیون بپردازند و یا به آرشیو کامل برنامه ‌های تلویزیونی دسترسی داشته باشد.

سایت دیجی کالا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، افراد بیشتر روی به خرید اینترنتی آورده اند. به همین منظور وبگاه های تجارت الکترونیک در ایران هم راه اندازی شد تا افراد با اطمینان کامل از این مراکز، محصول مورد نظر خود را خریداری نمایند.

در واقع دیجی  کالا، یکی از این وبگاه های اینترنتی است که بیش از دو میلیون بازدید کننده در روز و ۷۰ درصد فروش آنلاین را به خود اختصاص داده است. از موفقیت های این فروشگاه اینترنتی، جلب اعتماد مراجعه کنندگان به سایت با فروش اجناس کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.

البته این فروشگاه آنلاین زیرمجموعه ‌هایی نظیر دیجی ‌استایل ، فیدیبو، دیجی ‌پی ، دیجی ‌کالا نکست،و دیجی ‌کلاب را نیز شامل می شود.

سایت time.ir

در واقع time.ir  یکی از مطمئن ترین و راحت ترین وبسایت هایی است که افراد برای مشاهده تقویم روز می توانند به آن مراجعه کرده و از این طریق تقویم و ساعت را به طور دقیق مشاهده نمایند.

و اما از دیگر قابلیت های این سایت می توان به تبدیل تاریخ شمسی به قمری، میلادی یا بالعکس اشاره کرد. هم چنین اوقات شرعی به تفکیک شهرها و مشاهده مناسبت های روز و ماه از دیگر ویژگی های این سایت به شمار می آید.

بنابراین افرادی که به دنبال دسترسی به یک تقویم یا ساعت دقیق هستند، می توانند در هر موقعیت مکانی و زمانی به آن مراجعه نموده و بدین وسیله جزئیات تقویم و تاریخ را در اختیار داشته باشند.

 

سایت دیوار

با دیجیتالی شدن زندگی های امروزی، آگهی ها هم شکل و شمایل تازه ای به خود گرفتند و به صورت آنلاین درآمدند. از این رو سایت دیوار در ابتدای سال ۱۳۹۰، با این مضمون راه اندازی شد تا افراد در کلیه نقاط کشور بتوانند خدمات، محصولات و  کالاهای خود نظیر خوراکی، پوشاک، خودرو و غیره را به صورت آنلاین آگهی کنند.

از این رو عموم مردم با مراجعه به سایت دیوار به آدرس divar.ir، می توانند بدون هیچ گونه محدودیت مکانی و زمانی محصول یا خدمات مورد نظر خود را پیدا کرده و پس از ارتباط با فروشنده کالا، آن را خریداری نمایند.

 

سایت دانلودها

سایت دانلودها یکی از سایت های پرطرفدار و پرکاربرد داخلی است که روزانه تعداد زیادی بازدید کننده را به خود اختصاص داده است.

در واقع علت محبوبیت سایت دانلودها، امکان دانلود برنامه های گوناگون در زمینه های مختلف آموزشی، سرگرمی، نرم افزار برای سیستم های ویندوز، اندروید و غیره است.

از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این سایت جامع به آدرس www.downloadha.com ، آپدیت سریع نرم افزار های موجود در می باشد. تا در این راستا افراد مطابق با آخرین فناوری های روز دنیا، برنامه های مورد نیاز خود را دانلود کرده و نصب کنند.

 

سینما تیکت

وبسایت رسمی سینماتیکت یکی از سایت های محبوب و کاربردی است که در اسفند ماه سال ۱۳۹۰ توسط شرکت فن آوران ایده پرداز سرزمین هنر راه اندازی گردید.

هدف از راه اندازی این سایت، اطلاع رسانی درباره اخبار و حواشی اکران سینماها و برنامه نمایش فیلم های سینمای می باشد. از سویی دیگر افراد به وسیله سایت سینما تیکت با آدرس اینترنتی cinematicket.org می توانند به صورت آنلاین و با انتخاب شهر خود، بلیت سینماهای ایران را خریداری کنند.

حتی برگزار کنندگان برنامه های فرهنگی نظیر تئاتر و کنسرت هم می توانند برای فروش آنلاین بلیت های خود، از طریق این سایت اقدام نمایند.

سایت کدال

سایت کدال به آدرس اینترنتی www.codal.ir ، مخفف عبارت ( Comprehensive Database Of All Listed Companies ) به معنای پایگاه اطلاعات جامع شرکت های موجود در بازار بورس اوراق بهادار می باشد.

این سامانه توسط سازمان بورس اوراق بهادار در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد تا در این راستا اطلاعات مالی و سهامی شرکت های بورسی و فرابورسی، در اختیار سرمایه گذاران بازار سرمایه به صورت رایگان قرار گیرد.

بازید کننده های سایت که غالبا  قشر سهامداران و سرمایه گذاران در بورس را تشکیل  می دهند، می توانند با مراجعه به سایت رسمی کدال و دریافت آخرین اطلاعات موجود در سایت، به پیش بینی ارزش واقعی سهام شرکت ها  بپردازند و بر این اساس برای سرمایه گذاری بر روی آن ها تصمیم گیری نمایند.

 

سایت post.ir

این سایت یکی از کاربردی ترین وبسایت های داخلی است که توسط اداره پست کشورمان راه اندازی شد. در واقع از طریق این سایت می توان خدمات مختلفی را به مردم ارائه داد و در مجموع هدف از راه اندازی آن، آگاه کردن مردم در رابطه با کلیه خدمات پستی و امکان انجام برخی از خدمات به صورت آنلاین می باشد.

در حال حاضر خدمات زیادی از طریق این سایت به مردم ارائه می شود. این خدمات عبارتند از:

امکان رهگیری مرسوله های پستی با کد مرسوله

دریافت گواهی کد پستی

مشاهده تعرفه های پستی به صورت آنلاین

و …..

لازم به ذکر است استفاده این سایت به آدرس post.ir ، برای عموم آزاد بوده و به صورت کاملا رایگان می باشد.

 

سایت ایران جیب

در حقیقت سایت ایران جیب با نشانی اینترنتی www.iranjib.ir به موضوعات اقتصادی کشور می پردازد. موضوعات این سایت قیمت روز اجناس مختلفی نظیر مسکن، خودرو و کالاهای مصرفی می باشد و  اخبار آخرین وضعیت اقتصادی ایران و جهان را در اختیار بازدید کنندگان قرار خواهد داد.

حتی در این سایت برای افزایش آگاهی افراد، صفحه ای را به مقیاس واحد ها، بر اساس وزن اختصاص داده است.

سایت ویکی پدیا فارسی

ویکی پدیا فارسی دانشنامه ای اینترنتی است که فعالیت خود را از آذر ۱۳۸۲ آغاز کرد. این دانشنامه آنلاین، با مشارکت همگان و با موضوعات آزاد، یکی از پربازدید ترین سایت های اطلاعات عمومی شناخته شده است و  هدف آن افزایش معلومات عمومی افراد می باشد.

بنابراین عموم مردم در تمامی رده های سنی و با نیاز های مختلف می توانند به سایت ویکی پدیا مراجعه کرده و با ذکر موضوع در قسمت جستجو، اطلاعات جامعی را به صورت رایگان دریافت نمایند. حتی افراد می توانند اطلاعات عمومی خود را هم از طریق این سایت، در اختیار دیگران قرار دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا