امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ناپایداری تولید مهم ترین مشکل مزارع دیم در کشور است

شهرکرد- معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی کشور گفت: ناپایداری تولید مهم ترین مشکل مزارع دیم در کشور است که باید با توان علمی این مهم رفع شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین جعفری صبح سه شنبه در حاشیه همایش دیم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این همایش با حضور ۱۹ استان که طرح جهش تولید در دیم‌زارها را بر عهده دارند به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تهیه و آماده شده است، تصریح کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها طی سال گذشته به صورت محدود در چند استان اجرا شد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی کشور، عنوان کرد: در این همایش راهکارهایی برای اثر بخشی این طرح ارائه خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه با اجرای این طرح اثربخشی کشت دیم در کشور افزایش خواهد یافت، افزود: تولید هسته بذری یکی از ارکان مهم جهش تولید در کشت دیم است.

وی با اشاره به محدودیت‌های دسترسی به منابع آبی در تولیدات کشاورزی، اعلام کرد: دیم یکی از موضوعات مهم وزارت جهاد کشاورزی است که نیاز به توجه ویژه دارد.

معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات کشاورزی کشور، مشکل اصلی در مزارع دیم را ناپایداری تولید دانست و ادامه داد: دلایل مختلفی بر این ناپایداری تأثیرگذار است که باید از طریق توان علمی این مهم به حداقل برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا