انرژی

حجم آب سدهای خراسان رضوی به ۴۵۴ میلیون متر مکعب رسید

مدیر بهره‌برداری سدهای آب شرب مشهد گفت: حجم آب ذخیره در پشت سدهای خراسان رضوی تا این مقطع از سال آبی جاری ۴۵۴ میلیون متر مکعب است. این رقم در سال گذشته ۶۳۳ میلیون متر مکعب بوده است.

همچنین بخوانید

امیر سالکی با اشاره به وضعیت ذخیره آب در سدهای استان اظهار کرد: ۲۹ درصد از حجم سدهای استان در سال آبی جاری پر بوده که این آمار در سال آبی گذشته در مدت‌زمان مشابه ۴۰ درصد بوده است. 

وی افزود: در حال حاضر از ۳۷ دشت استان وضعیت ۳۴ دشت بحرانی است که موثرترین راه برون‌رفت از بحران کم‌آبی مدیریت صحیح در بخش‌های تولید، توزیع و مصرف است.

مدیر بهره‌برداری سدهای آب شرب مشهد با اشاره به اینکه حجم ورودی آب در سال آبی جاری به سدهای خراسان رضوی ۱۵۱.۳ میلیون متر مکعب بوده، تصریح کرد: حجم ذخیره آب در چهار سد اصلی استان یعنی سد طرق ۹.۷۱ میلیون متر مکعب، سد کارده ۷.۴۶ میلیون متر مکعب، سد دوستی ۳۱۹.۳۵ میلیون متر مکعب و سد ارداک ۱۲.۲۱ میلیون متر مکعب است.

سالکی با بیان اینکه با توجه به اینکه حجم ذخیره سدها کم بوده سیلاب‌های وارده به سدهای تامین‌کننده آب شرب مشهد خسارتی وارد نکرده است، بیان کرد: سیلاب‌های وارده به این سدها به طور کامل مهار شده و امیدواریم این روند تا زمان ذخیره حجم مناسب در سدهای استان به ویژه چهار سد اصلی دوستی، طرق، کارده و ارداک ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: میزان بارندگی در استان در سال آبی گذشته ۱۰۸.۲ و در سال آبی جاری ۱۴۱.۲ میلیمتر بوده که این آمار در متوسط بلندمدت ۱۷۸.۲ میلیمتر است که با افزایش ۳۱ درصدی نسبت به سال آبی گذشته و کاهش ۲۱ درصدی نسبت به متوسط بلندمدت مواجه هستیم.

مدیر بهره‌برداری سدهای آب شرب مشهد بیان کرد: بیشترین آمار بارندگی در استان به ترتیب متعلق به شهر درگز با مقدار ۲۴۵.۵ میلیمتر و سپس قوچان به میزان ۲۱۷.۳ میلیمتر و همچنین شهر خواف به میزان ۱۷۵.۵ میلیمتر بوده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا