بورسبورس اوراق

افت ۳۰هزارواحدی شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت


شاخص بورس در هفته‌ای که گذشت با ۳۰هزار واحد کاهش معادل ۱.۹۱درصد افت کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، در جریان معاملات بازار سرمایه در هفته‌ گذشته طی ۵روز معاملاتی تعداد ۴۷میلیارد و ۱۳۲میلیون انواع اوراق بهادار به‌ارزش ۲۸۷هزار و ۶۲۴میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۹۳۵هزار و ۱۴۲دفعه مورد معامله قرار گرفت که حجم، ارزش و نوبت‌های معاملات به‌ترتیب ۲۱.۹۸، ۲۳.۸۳ و ۵۴.۱۵درصد کاهش را نسبت به هفته قبل‌تر تجربه کردند.

این درحالی است که تعداد ۴۴۲۳میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس تهران به‌ارزش کل بیش از ۶۲هزار و ۷۷۱میلیارد ریال نیز در هفته گذشته مورد معامله قرار گرفت که به‌ترتیب با ۱۸.۷۶ و ۱۹.۱۴ درصد افت همراه شدند.

همچنین بخوانید

این گزارش می‌افزاید: شاخص بورس در پایان معاملات هفته گذشته با ۳۰هزار و ۴۹۰واحد کاهش، معادل ۱.۹۱درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۵۶۴هزارو ۴۸۸ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۵هزار و ۸۲۹ واحد کاهش، معادل ۱.۳۲درصد افت کرد و رقم ۴۳۶هزار و ۷۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم در این مدت با ۳۰هزار و ۴۹۰ واحد افت به رقم ۱۲۰۱هزار و ۵۹۳ واحد و شاخص بازار دوم با ۴۰هزار و ۱۴۲ واحد افت، به عدد ۲ میلیون و ۹۷۸هزار و ۱۳۱ واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۲.۳۷درصد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱.۳۳ درصد افت همراه شدند.

انتهای پیام/+

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا