ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

نحوه شکایت از دریافت هزینه‌ اضافی خدمات پستی

با توجه به الزام شرکت ملی پست به افزایش حداکثر ۵۰ درصدی تعرفه‌های پستی، درصورت مواجهه با هزینه‌های متعارف، افراد می‌توانند شکایت خود را اعلام و نسبت به دریافت مبلغ مازاد، اقدام کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی، در حالی که در روزهای گذشته، اعلام شد تعرفه‌های پستی از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت خواهند داشت، برخی از مشتریان از افزایش‌های نامتعارفی تا ۸۰ و ۱۰۰ درصد در حوزه خدمات پستی خبر دادند. اما عیسی زارع‌پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه‌های پستی، افزایش تعرفه‌های پستی را در خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها و در خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، اعلام کرد و دریافت هر مبلغ اضافه‌تر را تخلف دانست.

زارع‌پور، همچنین شرکت پست را موظف کرد به دلیل زمان‌گیر بودن فرآیندهای اداری ثبت شکایات، سامانه‌ جداگانه‌ای برای رسیدگی به شکایات پستی و بازگرداندن هزینه‌های اضافی که از کاربران دریافت شده راه‌اندازی کنند. اگرچه این سامانه هنوز از سوی شرکت پست اعلام نشده، اما کاربران همچنین می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و بخش شکایات، اقدام به شکایت نسبت به خدمات کنند.

نحوه شکایت از دریافت هزینه‌ اضافی خدمات پستی

سامانه ۱۹۵، یکی از قدیمی‌ترین سامانه‌هایی است که با هدف آگاهی از نظرات، شکایات و درخواست‌های مردم درباره کیفیت خدمات دریافتی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شــامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان ‌راه‌اندازی شده‌است. این سامانه به کاربرانی که بابت شکایت خود از خدمات دریافتی از اپراتورهای مخابراتی یا پستی، پاسخ مناسبی دریافت نکرده باشند، کمک می‌کند تا شکایت خود را در مرجع بالاتری نیز ثبت و پیگیری کنند.

نحوه شکایت از دریافت هزینه‌ اضافی خدمات پستی

برای این کار، به بخش ثبت شکایت مراجعه کرده با وارد کردن شماره موبایل و کد ملی خود و همچنین انتخاب مکان جغرافیایی مورد نظر، به بخش زیر هدایت می‌شوید و می‌توانید خدمات پستی را انتخاب کنید.

نحوه شکایت از دریافت هزینه‌ اضافی خدمات پستی

پس از انتخاب خدمات پستی، در بخش سرویس، می‌توانید سرویس‌های خارجی یا داخلی پست را انتخاب کرده و با انتخاب شرکت ملی پست به‌عنوان اپراتور مورد نظر و ذکر موضوع شکایت و نوشتن بارکد محصولات خود، به اعلام نظر درباره دریافت هزینه‌های مازاد اقدام کنید.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا