صنعت، معدن، تجارت

می توانیم کشت فراسرزمینی در سوریه داشته باشیم

رئیس اتاق ایران با تاکید بر لزوم افزایش سطح مبادلات ایران و سوریه به یک میلیارد دلار، گفت: با توجه به وجود زمین‌های حاصلخیز در سوریه پیشنهاد می‌شود کشت فراسرزمینی در این کشور داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامحسین شافعی در همایش توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه، اظهار کرد: در حال حاضر رابطه عمیق مبتنی بر منافع مشترک اقتصادی دو کشور را شاهدیم و سعی بر این است که این روابط از دولت به بخش خصوصی دو کشور تسری یابد.

همچنین بخوانید

رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: در این راه نیاز مبرمی به تبادل اطلاعات، بانک اطلاعات و آشنایی با قوانین و فرصت تجاری برای افزایش همکاری داریم که همایش امروز در همین راستا برگزار شده است. همایش امروز بیانگر اراده دولت و بخش خصوصی سوریه جهت همکاری با ایران است و پیام آن این است که بخش خصوصی برای همکاری گسترده و همه جانبه اشتیاق دارد.

وی افزود: در بخش ارتقای سطح روابط پیشرفت داشتیم ولی تا سطح مطلوب فاصله داریم بنابراین لازم است دولت‌های دو کشور جهت ایجاد زیرساخت و اجرای توافق در زمینه حمل و نقل، بانک، تجارت آزاد همگام با تلاش بخش خصوصی گام بردارند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش سطح مبادلات در فاز اول به یک میلیارد دلار در سال، نیازمند حضور فعال بخش خصوصی دو کشور است. همچنین با برنامه‌ریزی دقیق در حوزه‌های مختلف، از جمله کمک در بازسازی سوریه با حضور فعال شرکت‌های ایرانی افزایش سطح مبادلات به نتیجه خواهد رسید و همچنین در بخش صنعت و کشاورزی پیوند تشکلات به دانش به دو کشور کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه باید گام عملی در توسعه روابط دو کشور برداشته شود، افزود: با توجه به پیشرفت ایران در حوزه کشاورزی و وجود زمین‌های حاصلخیز کشاورزی در سوریه پیشنهاد می‌شود کشت فراسرزمینی داشته باشیم و با استفاده از توان فنی شرکت‌های ایرانی در نصب ماشین آلات و سیستم بسته بندی در سوریه در دستور کار قرار گیرد.

شافعی ضمن اعلام آمادگی بخش خصوصی ایران جهت همکاری با بخش خصوصی و دولتی سوریه جهت بازسازی زیرساخت‌های صنعت و معدن سوریه و ارائه خدمات فنی و مهندسی و سرمایه گذاری مشترک در زمینه عمرانی این کشور، گفت: ما می‌توانیم در زمینه جاده‌سازی و سدسازی حوزه آب و فاضلاب و نیروگاه و کشاورزی این کشور همکاری کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا