اقتصاد کلان

تامین غذای کودک در آمریکا از آن سوی مرزها

شرکت‌های لبنی در استرالیا و نیوزلند منتظر هستند تا قفسه‌های خالی در ایالات‌متحده را با غذای کودک پرکنند زیرا این کشور اخیرا سیاست واردات خود برای محدود کردن یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای شیر خشک در تاریخ اخیر را کاهش داده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شرکت فونترا و ای۲ میلک، غول‌های لبنی نیوزلند و شرکت استرالیایی ارگانیک Bellamy’s تایید کردند که درخواست‌هایی را برای تامین غذای کودک به این کشور به سازمان غذا و داروی ایالات‌متحده ارسال کرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در توییتی در روز جمعه گفت: ۲۷.۵ میلیون بطری شیر خشک مخصوص نوزادان تولید شده توسط Bubs استرالیا به ایالات‌متحده می آید. ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در اسرع وقت موارد بیشتری در قفسه‌ها داشته باشیم.

کمبود غذای کودک در ایالات متحده زمانی آغاز شد که آزمایشگاه‌های ابوت، بزرگ‌ترین تامین‌کننده شیر خشک مخصوص نوزادان پودری در ایالات متحده از جمله Similac، در ماه فوریه ۱۰ها محصول را پس از گزارش‌هایی مبنی بر عفونت‌های باکتریایی جدی در چهار نوزاد فراخواند.

شرکت فونترا، بزرگ‌ترین تولیدکننده لبنیات در جهان، در بیانیه‌ای گفت: با توجه به وضعیت فعلی و دستورالعمل‌های بازنگری‌شده سازمان غذا و دارو، ما درخواستی را برای تایید به این سازمان ارسال کرده‌ایم تا شیر خشک نوزاد را برای والدین در ایالات متحده عرضه کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا