بانکبانک و بیمه

تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی به سازندگان حرفه‌ای پرداخت شد

مدیرعامل بانک مسکن از پرداخت ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ساخت به سازندگان حرفه‌ای طی یک ماه خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای‌عالی مسکن شهرداری‌ها برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن مکلف به صدور پروانه ساختمانی در مدت یک ماه شدند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک مسکن- هیبنا، دکتر محمود شایان مدیرعامل بانک مسکن در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه “صبح بخیر” شبکه ۳ سیما جزئیاتی از افزایش و پرداخت تسهیلات به سازندگانی که از فناوری‌های نوین در ساخت و ساز استفاده می‌کنند اعلام کرد و گفت: طی مدت کمتر از یک ماه از ابلاغ رقم افزایش یافته تسهیلات ساخت به سازندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند قرارداد ۷۰۰ واحد با مبلغ ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منعقد و تسهیلات نیز پرداخت شد.

مدیرعامل بانک مسکن افزود: در سال جاری به منظور حمایت از سازندگان حرفه‌ای مسکن که با استفاده از فناوری‌های نوین نسبت به ساخت واحد مسکونی اقدام می‌کنند و همینطور کمک به استانداردسازی ساخت و ساز، سقف تسهیلات به ۶۰۰ میلیون تومان در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، قم، کرج، اهواز، بندرعباس، بوشهر، قم، ساری، رشت، کیش و قشم افزایش یافته است. همچنین سقف تسهیلات ساخت برای این دسته از سازندگان در مراکز استان ها ۵۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۴۵۰ میلیون تومان است.

دستورالعمل اجرایی پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن تدوین و اجرایی شد

شایان در خصوص اقدامات بانک برای اجرای دستور رییس‌جمهور برای پرداخت وام بدون ضامن و برخورد با بدحساب‌ها اعلام کرد: بانک مسکن دستورالعمل اجرایی و عملیاتی را تهیه و به واحدها ابلاغ کرد. در این آیین نامه مقرر شده تسهیلات خرد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن پرداخت شود که از ابتدای اجرای آن حدود ۲ هزار میلیاردریال در این بخش پرداخت شد.

مدیرعامل بانک مسکن با اعلام انتشار اسامی بدهکاران بدحساب بانکی از واگذاری املاک تملیکی و مازاد و برگشت منابع در چرخه اعطای تسهیلات بانک مسکن خبر داد.

شایان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص برآیند جلسه شورای عالی مسکن که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، گفت: در سه جلسه برگزار شده به ریاست رییس‌جمهور و با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهرداری‌ها مکلف شدند تا حداکثر ظرف مدت یک ماه نسبت به صدور پروانه برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با توجه به زیرساخت‌های تامین شده برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، امسال کشور به کارگاه خانه‌سازی تبدیل شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا