کسب و کار

راه های مختلف برای پست کالا به خارج از کشور

افرادی که در خارج از کشور زندگی می کنند و حتی بسیاری از افراد مقیم ایران که به نحوی با سایر کشورها در ارتباط هستند نیاز دارند تا راه های مختلف برای پست کالا به خارج از کشور برای شرایط ضروری که نیاز به ارسال کالا در حوزه پست بین الملل پیدا می کنند را بدانند.

همچنین نیاز است تا چگونگی و مزایای پست اکسپرس را هم تشریح کنیم و با شرایط پست هوایی آشنا شوید. در صورتی که شما هم به دنبال آشنایی با شیوه های پست کالا به خارج از کشور هستید پیشنهاد می دهیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

روش های مختلف پست کالا به خارج از کشور

امروزه روابط تجاری و بسیاری از روابط غیرتجاری ایران با سایر کشورها تحت تاثیر تحریم های بین المللی قرار گرفته است و این مسئله حتی ارسال بسته های پستی به خارج از کشور را تحت تاثیر قرار داده است با این حال هرچند مشکلات زیادی در این زمینه پیش روی شرکت های پست بین الملل است اما امکان ارسال کالا و بسته پستی به خارج از کشور از طریق شرکت های خصوصی وجود دارد. روش های مختلف حمل بارهای پستی به صورت کلی در یکی از مجموعه های ذیل قرار می گیرد:

همچنین بخوانید
  • پست هوایی 
  • پست زمینی
  • پست آبی

امروزه برای پست کردن کالاها از روش های هوایی استفاده می شود البته به صورت محدود نیز می توان شاهد استفاده از روش های زمینی بود اما مدت زمان تحویل دادن بسته پستی در این روش بسیار طولانی تر است و امنیت کمتری هم دارد به همین علت است که امروزه بخش قابل توجهی از فعالیت شرکت های پست بین الملل به پست هوایی اختصاص یافته است.

صادرات کالا از ایران

روش های پست هوایی

در یک دسته بندی کلی و البته کاملا دقیق و کابردی می توان راه های مختلف برای پست کالا به خارج از کشور را شامل موارد ذیل دانست:

  • DTD
  • ATD
  • ATD
  • DTA
  • DDP

همانطور که اشاره گردید این روش ها به ارسال مرسوله های پستی در قالب پست هوایی اشاره دارد. امروزه از ارسال هوایی کالاها به عنوان پست اکسپرس هم یاد می شود. پست اکسپرس انتقال مرسولات پستی از یک کشور به کشور دیگر را در زمان کم و با بیمه کامل و محافظت ویژه انجام می دهد.

این نوع از پست بین الملل در قبال بسته پستی مسئولیت بیشتری دارد و با دریافت هزینه ای بالاتر، بسته ها را با توجه به نوع آنها تحت شرایط ویژه جابجا می کند و به مقصد یا شخص مورد نظر تحویل می دهد. این روش ها را در ادامه تشریح می کنیم.

ارسال بار از اذربایجان

پست هوایی به روش DTD

این روش یکی از رایج ترین روش های ارسال مرسوله های پستی به خارج از کشور است که مخفف روش DOOR TO DOOR می باشد. این اصطلاح به معنای از درب (منزل فرستند) تا درب (منزل گیرنده) است. به همین علت است که از روش فوق به عنوان امن ترین و بهترین شیوه ارسال کالا به خارج از کشور نام می برند. البته این شرایط به خوبی نشان می دهد که هزینه ارسال مرسوله پستی به شیوه DTD گران تر از سایر روش هاست.

پست هوایی به روش ATD

این اصطلاح هم مخفف AIRPORT TO DOOR است و بدین معناست که مرسوله پستی از فرودگاه مبدا فرد فرستنده، دریافت شده و مستقیما به درب منزل فرد گیرنده، ارسال می گردد. این روش هم به عنوان یک روش امن شناخته می شود اما اندکی دردسر هم دارد با این حال هزینه ارسال مرسوله در این روش کمتر از گزینه قبل است.

پست هوایی به روش ATA

این روش به ارسال مرسوله از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر اشاره دارد. در واقع مخفف اصطلاح AIRPORT TO AIRPORT  است. بدین صورت که مرسوله پستی در فرودگاه مبدا دریافت می شود و در فرودگاه مقصد به دست گیرنده می رسد. هرچقدر از روش دی تی دی فاصله می گیریم امنیت ارسال پستی کاهش پیدا می کند اما هزینه ارسال کالا هم به مراتب پایین تر می آید.

پست هوایی به روش DTA 

دراین روش فرستنده تصمیم می گیرد کالا یا همان مرسوله پستی را درب منزل خود به نماینده پست تحویل دهد و راهی فرودگاه نشود اما در قسمت مقصد یا آدرس گیرنده، نام فرودگاه مقصد را ذکر می کند. در واقع برخلاف روش ATD است.

این اصطلاح هم به صورت DOOR TO AIRPORT نوشته می شود. بنابراین گیرنده باید برای دریافت بسته پستی به فرودگاه مورد نظر رفته و ضمن تحویل دادن مدارک مورد نیاز، مرسوله را هم از فرودگاه دریافت کند. معنای اصطلاحی این روش هم به صورت ” از درب منزل فرستنده تا فرودگاه محل زندگی گیرنده” است. البته استفاده از واژه “منزل” کاملا تمثیلی است و می توان به جای آن از واژه های دیگری همانند درب شرکت یا درب موسسه استفاده کرد.

پست هوایی به روش DDP 

روش DDP یک روش تجاری و مدرن برای ارسال مرسوله های پستی است که در آن محل تحویل مرسوله های پستی، در مکان خرید آن ها در نظر گرفته می شود و اصولا شامل خرید و ارسال کالاهای باارزش است. البته امروزه این روش به ارسال پستی کالاهای عادی هم اختصاص یافته است. در این روش خدمات مختلفی، مانند باربری و تحویل به کشور مقصد و ترخیص کالا نیز ارائه می شود.

ارسال کالا از دبی

هزینه ارسال مرسوله به خارج از کشور

از مهمترین سوالاتی که در حوزه پست بین الملل مطرح می شود هزینه ارسال مرسوله به خارج از کشور است. در این خصوص نمی توان عدد و رقم خاصی را بیان کرد چرا که هزینه ارسال کالای بین الملل به عوامل مختلفی از جمله وزن مرسوله، کشور مقصد مرسوله پستی، شرایط مرسوله و غیره وابسته است.

بنابراین باید برای اطلاع از میانگین هزینه ها با شرکت مورد نظرتان تماس گرفته یا به صورت حضوری به آن جا مراجعه کرده و از هزینه نسبی ارسال بسته پستی به خارج از کشور اطلاع پیدا کنید. همانطور که گفته شد هزینه ارسال بسته از درب منزل فرستنده به درب منزل گیرنده بسیار بیشتر است اما هزینه ارسال بسته از یک فرودگاه به فرودگاه دیگر بدون نیاز به تحویل آن در درب منزل گیرنده کمتر خواهد بود.

ارسال مرسوله پستی از طریق سایت کارگو

در صورتی که قصد ارسال یک بسته پستی در گستره بین الملل و خارج از کشور را دارید می توانید از طریق وب سایت کارگو اقدام نمایید. شرکت کارگو خدمات ویژه ای را در زمینه ارسال مرسوله های پستی به خارج از کشور برای کاربران فراهم نموده است.

علاوه بر تضمین سلامت کالای ارسالی از زمان بارگیری تا زمان تحویل آن در مقصد تعیین شده و همچنین تنظیم بیمه نامه برای تضمین پرداخت خسارت در صورت وقوع هر نوع حادثه یا آسیب وارده به کالای ارسالی می توان به متعادل بودن قیمت ها و هزینه ارسال مرسوله های پستی به خارج از کشور توسط شرکت کارگو اشاره کرد. هم اکنون می توانید برای اطلاع از سایر خدمات و مزایای ارسال بسته پستی به خارج از کشور از طریق شرکت کارگو با شماره تلفن های درج شده در همین صفحه از وب سایت شما تماس بگیرید.

پست کالا به خارج از کشور

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا