بانکبانک و بیمه

ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان

مدیریت امور نظارت و حقوقی پست بانک ایران با ارسال بخشنامه‌ای به مدیریت شعب استان‌ها و مناطق شرق و غرب استان تهران بر اجرای ممنوعیت بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان تاکید کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با ارسال بخشنامه ۰۰/۳۷۵۵۱۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ بلوکه کردن بخشی از تسهیلات اعطایی به مشتریان را در قالب انواع سپرده‌ها ازتاریخ ارسال این بخشنامه ممنوع اعلام کرد.
 بر طبق مصوبه جلسه ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ هیات عامل م بانک مرکزی ج.ا.ا از تاریخ تصویب این مصوبه، اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان قبل و یا بعد از اعطای تسهیلات ممنوع است و اگر بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی بر طبق بخشنامه۹۹/۱۰۰۸۳۲ سال۱۳۹۹/۰۴/۰۹ قبل از اعطای تسهیلات و منوط به توافق اقدام به اخذ وثیقه نقدی در قالب سپرده سرمایه گذاری مدت دار از تسهیلات گیرنده کرده است، پرداخت سود علی الحساب سپرده معادل نرخ سود مشابه با سپرده هایی که وثیقه تسهیلات نیستند، الزامی است.
همچنین پرداخت نرخ سود کمتر از نرخ سود متناظر با دوره زمانی آن سپرده توسط بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی تخلف محسوب شده و متخلفین مشمول اقدامات نظارتی بانک مرکزی می‌شوند.
 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا