امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

نخل‌های آبادان و خرمشهر آباد می‌شود

اهواز- معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: در خوزستان طرحی داریم که نخل‌های آبادان و خرمشهر آباد شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا فتوحی ظهر امروز پنجشنبه ضمن دیدار با سجاد بهمئی، رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان بر شایسته سالاری در دستگاه‌های اجرایی تاکید و اظهار کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید معاونان و کارشناسانی را انتخاب کنند که کمک حال مردم باشند و بتوانند با مدارا مردم را در راستای افزایش درآمد، اشتغالزایی و کارآفرینی هدایت کنند.

همچنین بخوانید

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان بر استفاده بهینه از منابع استان تاکید کرد و افزود: استان در بخش اشتغال و اقتصاد از ظرفیت‌ها و منابعی همچون نفت، گاز، زمین، آب و دریا، ارتباط و روابط مرزی دریایی، زمینی و هوایی با کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردار است که می‌توان خوزستان را تکیه‌گاه ایران دانست.

وی با اشاره به اینکه باید با روابط جدی‌تر و بهتر بستر کار را برای بخش خصوصی فراهم کرد، ادامه داد: مهیا کردن شرایط کار برای بخش خصوصی تنها مرتبط به یک دستگاه نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید طرز تفکرشان این باشد که در استان بر اساس وظایف قانونی که از سوی دولت و دستگاه حاکمیتی بر عهده دارند، به رونق کسب و کار کمک کنند.

فتوحی تصریح کرد: در بخش حمل و نقل نیز بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی در خوزستان وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای رونق‌بخشی حمل و نقل دریایی با کشتی‌های مسافری به کویت، عراق، عمان، قطر و دبی استفاده کرد که سازمان بنادر و کشتی‌رانی باید در این زمینه اقدامات لازم را فراهم کند.

وی با بیان اینکه سال گذشته در خوزستان برای ۲۰ هزار نفر شغل ایجاد شد، تصریح کرد: سهمیه امسال برای ایجاد اشتغال در استان ۶۰ هزار شغل است که از ابتدای سال تاکنون حدود ۲ هزار شغل ایجاد شده است؛ بنابراین باید تقسیم‌بندی بین دستگاه‌های اجرایی، اقتصادی و اشتغالزایی چه در بخش دولتی، چه نیمه دولتی و چه شرکت‌های وابسته ایجاد شود تا بتوان کارآفرینی در خوزستان کرد.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، کارآفرین» تصریح کرد: تا تولید در خوزستان نباشد نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد؛ بنابراین در بخش کشاورزی، گاز، نفت، خدمات و بخش‌های دیگر باید تولیدات را در سطح استان افزایش داد تا اشتغالزایی انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی خوزستان در حال حاضر با ظرفیت ۳۰ تا ۴۰ درصد در حال فعالیت هستند که باید قوی‌تر کار کنند، گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی در استان وجود دارد که با ظرفیت ۳۰ درصدی می‌چرند که برای اشتغالزایی بیشتر باید این ظرفیت به بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد برسد.

فتوحی با اشاره به طرح جامع شیلات در خوزستان بیان کرد: این طرح با ظرفیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار تن در حال انجام است که باید ظرف ۲ تا سه سال آینده به ۵۰۰ هزار تن برسد؛ بنابراین باید از ظرفیت دریایی استان برای پرورش ماهی‌های دریایی استفاده کرد و پتروشیمی نیز در این راه همکاری کند تا بخشی از درآمد خود را برای کمک به فضای کسب و کار استان اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در بحث خرما نیز طرحی در خوزستان وجود دارد که نخل‌های استان به ویژه در آبادان و خرمشهر آباد شوند و در این زمینه نیز دولت پای کار آمده است، یادآور شد: در بخش کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون از ۲ هزار و ۲۰۰ هزار تن تولید گندم در کشور، یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تولید در خوزستان بوده و در بحث کلزا نیز استان اول کشور هستیم که این نشان از ظرفیت خوب استان در بخش‌های مختلف دارد.

بهمئی در این دیدار به تشریح ظرفیت‌های بسیج رسانه پرداخت و رسانه را به عنوان مهم‌ترین ابزار در راستای کمک به تقویت و توسعه استان دانست.

رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان با اشاره به نقش اقتصاد در توسعه و پیشرفت استان تاکید کرد: این امر مهم در صورتی باعث پیشرفت می‌شود که با رسانه و پیوست‌های رسانه‌ای همراه باشد.

وی بیان کرد: امروز باید امیدآفرینی و انتشار اخبار امیدبخش به ویژه در حوزه اقتصاد جزو اولویت‌ها باشد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا