امور زیربناییراه و ساختمان

پایان پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن تا پایان خرداد ماه/ ساخت ویلایی واحد‌های نهضت ملی

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در نهضت ملی مسکن کیفیت را تغییر دادیم و ارتقا پیدا کرده است به طوری که در هر شهری که ساختمان ها یک طبقه هستند نهضت ملی مسکن هم ویلایی ساخته خواهد شد.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رستم قاسمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ۱۵ هزار و ۴۸۰ واحد مسکونی وزارت دفاع در مجموعه چیتگر گفت: توافق وزارت راه و شهرسازی با نیروهای مسلح برای ساخت ١٠٠ هزار واحد مسکونی بود اما این تفاهم در حال توسعه و افزایش است. 

وی با بیان اینکه در حال حاضر تقاضا مسکن متناسب با عرضه نیست، گفت: امروز هزینه مسکن سهم قابل توجهی در سبد خانوار دارند که باید در اجرای نهضت ملی مسکن و جهش تولید مسکن به طور جدی عمل کنیم تا نیاز به مسکن برطرف شود و در عین حال اشتغال افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح جهش تولید مسکن با آغاز دولت سیزدهم دنبال شد و در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه صندوق ملی مسکن ایجاد شده است، اظهارداشت: زیرساخت های شروع به کار صندوق ملی مسکن ایجاد شده و منابعی هم به این سبد اختصاص پیدا کرده است. 

وی با بیان اینکه مسکن مهر کار بزرگی بود، ادامه داد: اراضی یک میلیون و ۶٠ هزار واحد مسکن مهر از طرف دولت تامین شده بود و ما طبق قانون موظف هستیم اراضی دولتی را در اختیار همه متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار دهیم.

قاسمی ادامه داد: ساخت ۴ میلیون واحد مسکن کار ساده ای نیست و باید در الگوی مسکن مهر اصلاحاتی انجام دهیم که یکی از این اصلاحات روش شهرسازی است. در مسکن مهر، در هر هکتار ١٢٧ خانوار مستقر شدند اما در نهضت ملی مسکن کمتر از ۵٠ خانوار در هر هکتار مستقر خواهند شد.

وی افزود: در نهضت ملی مسکن کیفیت را تغییر دادیم و ارتقا پیدا کرده است به طوری که در هر شهری که ساختمان ها یک طبقه هستند نهضت ملی مسکن هم ویلایی ساخته خواهد شد.

وی در پالایش متقاضیان نهضت ملی مسکن گفت: تا پایان خرداد ماه ۵ میلیون نفر متقاضی پالایش خواهند شد البته متقاضی بیشتر از این تعداد بوده اند.

وی تاکید کرد : ١٠٠ هزار واحد مسکونی در تهران باید نوسازی شوند که نوسازی ۵٠ هزار واحد آغاز شده است. 

همچین در این مراسم دریادار سیاری با بیان اینکه با کمک امام رضا این پروژه در موعد مقرر به اجرا می‌رسد، گفت: ارتش از تمام توانمندی های خود برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن استفاده خواهد کرد 

وی گفت: رستمی یک مدیر جهادی است و حتما پروژه ساخت ۴ میلیون مسکن یه اجرا می رسد و معتقدم با اقدام وزارت راه و شهرسازی عقب ماندگی در حوزه مسکن جبران می شود.


انتهای پیام/

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا