کسب و کار

قابلیت‌ها و امکانات و مشخصات فنی تلویزیون ال جی « راهنمای کلمات تخصصی » ۲۰۲۲

امکانات تلویزیون های ال جی و نحوه عملکرد آن

ال جی « LG » یکی از برندهای شناخته شده و معروف در سراسر دنیا است . هر ساله با تولید تلویزیون در سری های مختلف پایین رده ، میان رده و بالا رده و اینچ های متنوع ۳۲ اینچ تا ۸۵ اینچ ، سیستم صوتی و تصویری هر منزلی را با امکانات هوشمند تکمیل کرده است . ال جی توانسته تنوع عظیمی را در بخش تولید تلویزیون های ال ای دی « LED » و اولد « OLED » تخت و منحنی داشته باشد و با نو آوری های جدید و به روز ، رقابت زیادی با دیگر برندها داشته باشد که از نمایشگر صفحه نمایش گرفته تا سیستم عامل ، که هر کدام مزیت های خاص خود را دارد و کاربر را به سمت خود جلب می کند .

صفحه نمایش تلویزیون ال جی

نوع صفحه نمایش یکی از امکانات مختص هر تلویزیونی است که در دو شکل تخت و منحنی طراحی و هر کس بنا بر دکوراسیون و سلیقه ی شخصی به انتخاب آن می پردازد . صفحه نمایش تلویزیون ال جی ۲۰۲۱ بسیار نازک هستند و زاویه دید گسترده ای به نسبت سایر نمایشگرهای دیگر همچون پنل صفحه نمایش منحنی دارد و با طراحی قاب کم ، باریک و بدون قاب تولید و روانه بازار شده است . تلویزیون منحنی ال جی گزینه مناسبی برای گیمرهای حرفه ای است که  کاربر با دقت بالایی محو محتوای نمایش داده می شود . قیمت تلویزیون های تخت ال جی به نسبت قیمت تلویزیون ال جی خمیده ارزان تر است . اما امروزه بیشتر از پنل ای پی اس « IPS » استفاده می شود که با فناوری های بکار بسته شده ، توان دید فیلم را با کیفیت واقعی بالا می برد و وسعت رنگ به صورت دقیق تری نمایش داده می شود . صفحه نمایشگرها در انواع مدل تلویزیون ال جی در تنوع مختلفی تولید شده از جمله : ال سی دی « LCD » ، ال ای ای دی « LED » ، اسمارت « SMART » ، الترا اچ دی « UHD » ، الترا اچ دی پرو سینتریک هتل « UHD Pro Centric Hotel » . در صورتی که مایلید همه تلویزیون های با این تکنولوژی های را ببینید به سایت baneeh.com مراجعه کنید.

تلویزیون ال جی 2021

کیفیت تصویر و رزولوشن تلویزیون ال جی

در راستای تولید ، اوایل تلویزیون ال جی با کیفیت تصویر اس دی « SD » و رزلوشن ۴۸۰ × ۷۲۰ پیکسل ، در دسترس علاقمندان قرار می گرفت که در تلویزیون های معمولی و سایز کوچک ، بیشترین کاربرد را داشت . بنابراین با پیشرفت روز افزون و آگاهی به دانش علم نوین ، تلویزیون ها کم کم با کیفیت تصویر اچ دی « HD » عرضه و روانه بازار می شدند که دارای کمترین پیکسل با رزولوشن ۷۲۰ × ۵۷۶ پیکسل بوده و کم کم این وضوح از تصویر جای خود را به کیفیتی دو برابر از اچ دی داد و از آن به عنوان رزولوشن فول اچ دی «  Full HD » برابر با ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل نامبرده می شود که وضوح رنگ تصویر را شفاف تر و رساتر پخش می کند .

همچنین بخوانید

امروزه بیشتر تلویزیون های نسل جدید الجی ، دارای وضوح تلویزیون هوشمند فورکی « ۴K » با رزولوشن ۳۸۴۰× ۲۱۶۰ بوده که در کارت گرافیک و فیلم برداری ، عنوان رزولوشن استاندارد را دارد . عمق تصویر دو برابر بهتر از فول اچ دی عمل می کند که با دارا بودن ۸.۳ میلیون پیکسل خیره کننده ، تصویری بی عیب و نقص را ارائه می دهد . تلویزیون اسمارت ۸ کی « ۸K » دارای کیفیت تصویری برابر با ۴۳۲۰ پیکسل افقی و ۷۶۸۰ پیکسل عمودی هست که هر کدام فراتر از حد انتظار با وضوح بالاتری ، تصاویر و فیلم ها را با کیفیت طبیعی و زنده نمایش می دهد که انگار در صحنه حضور دارید . از مهمترین مشخصات و امکانات تلویزیون ال جی ، کیفیت تصویر فوق العاده شفاف و رسا است که هر فردی در حین خرید تلویزیون ال جی به آن توجهی ویژه دارد .

 

 فناوری نانوسل و سوپر الترا  Super UHDدر تلویزیون ال جی ال ای دیLED  و اولد OLED

کیفیت تصویر تلویزیون ال جی سری نانوسل  «  NanoCell » ال ای دی «LED   » و اولد « OLED» چهار برابر کیفیت فول اچ دی «FHD    » دقت رنگ بالایی دارد و جزئیات تصویر را طبیعی و پویاتر نمایش می دهد  و کاربر از دیدن فیلم تجربه ای بی نظیری خواهد داشت . تلویزیون ال جی Super UHD 4K با پنل ال سی دی «LCD » و فناوری نانوسل رنگ ها را با کیفیت واقعی جلوه می دهد که ریزترین جزئیات در هر گوشه با زاویه دید گسترده در معرض دید قرار می دهد . بنابراین تکنولوژی  تصویر نانوسل «  NanoCell » از ریزترین قطعات تلویزیون ، در اندازه نانومتر، بهترین کمک را می گیرد که این نانو ، همان ذرات پیکسل ها هستند که موجب همسان سازی طیف رنگی می شود . صفحه نمایش تلویزیون ال جی نانوسل « LG NanoCell » با تولید طیف وسیعی از رنگ ها ، تصاویر زنده و واقعی را ایجاد می کند که با ذرات نانو موجب بهینه سازی تصویر می شود . یکی از مهمترین مشخصات تلویزیون lgنانوسل ،  فناوری سوپر الترا اچ دی فورکی « Super UHD 4K » هست که تمامی تلویزیون های این برند را فرا گرفته است و دارای رزولوشن ۲۱۶۰ پیکسل افقی و ۳۸۴۰ پیکسل عمودی است که باعث افزایش بهره وری کنتراست و کاهش نویز رنگ های تصویر می شود . البته ناگفته نماند که این تکنولوژی نیز همانند نانوسل به دنبال حذف رنگ های کم نور و ضعیف می رود تا رنگ های طبیعی و نزدیک به واقعیت را جایگزین کند . با فناوری اچ دی آر  ۱۰« HDR10 » به افزایش کیفیت و شفافیت تضاد رنگ ها و با  تکنولوژی «  HLG» به افزایش شفافیت تضاد نور روشن می پردازد .

  • در صورتی که تمایل به دیدن مدلهای اولد ال جی فورکی دارید جمله روبرو را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین نتیجه شوید : خرید تلویزیون اولد ال جی از بانه دات کام

 

قیمت تلویزیون ال جی

 

 پردازشگر تصویر تلویزیون الجی اسمارت

بخش اصلی هر تلویزیون ، پردازنده «  Processor » بوده که با پیشرفت در فناوری و دانش علم نوین ، تحولاتی عظیمی را فرا گرفته است . پردازنده ، عنوان مغز و قلب تلویزیون را گرفته که وظیفه عملکرد سریع پردازش و حرکات سریع تصویر با کیفیت عالی را بر عهده دارد . در واقع هر فیلمی از تعداد زیادی فریم ساخته شده است که به صورت جداگانه و با نمایش پشت سرهم ، کیفیت اصلی تصویر را ارائه می دهد . هر چه پردازنده قوی تر باشد ، در نتیجه  کیفیت تصویر واضح تر و نویز و رنگ های ضعیف و تیره به رنگ های غنی و کامل تغییر می یابد . پردازنده تک هسته ای عملکرد ساده ای همانند گوشی دارد .

پردازنده چهار هسته ای « Quad-Core Processore 4K » در یک تراشه و به صورت جداگانه می تواند به پردازش دستورالعمل ها بپردازد و طرفداران زیادی دارد . در واقع این پردازشگر قدرتمند ، سرعت تلویزیون را ارتقا می دهد و حرکات تصویر را به بهترین شکل و با حرکات نرم ارائه می دهد .

نسل سوم پردازشگر هوشمند ال جی آلفا ۷ « α۷ Gen3 AI Processor 4K» است که همراه برخی از تلویزیون های ال جی بوده و کیفیت اصلی محتوا را تشخیص می دهد . در واقع نویز را کاهش و تصویر از کیفیت بالاتری با وضوح عالی برخوردار است .

پردازشگر هوش مصنوعی نسل چهارم آلفا ۷ « α۷ Gen4 AI Processor 4k » یکی دیگر از سری پردازنده های مورد استفاده برند ال جی است . تصاویر در حال پخش بیش از اندازه واقعی به نظر می آیند و رنگ ها دارای وضوح و عمق بالایی هستند .

با وجود پردازنده هوش مصنوعی آلفا ۵ «  a5 AI Processor 4K » هر چیزی که قابل دیدن است را می توان شنید و آن را ارتقا داد . در نتیجه ، نویز ویدیو حذف و تصویر دارای کیفیت پایین را با کیفیت اصلی فورکی «۴K » ایجاد می کند و در  مواقعی صدای فراگیر مجازی سینمایی را تولید می کند .تشخیص کیفیت محتوا با الگوریتم پردازنده هوش مصنوعی نسل دوم آلفا ۹ « α۹ Gen 2 Intelligent »

« A9 Gen3 AI Processor 4K » نسل سوم پردازنده هوش مصنوعی آلفا ۹ بوده که با فناوری یادگیری به تجزیه و تحلیل کیفیت محتوا می پردازد . این پردازنده قدرتمند مطابق با محیط ، محتوای تصویری و صدا را بهینه سازی می کند و کاربر تجربه خوبی از دیدن برنامه های ورزشی و مستند خواهد داشت .عملکرد سریع پردازش داده های نسل چهارم آلفا ۹ « A9 Gen4 AI Processor 4K » با بیش از یک میلیون نقطه به تشخیص کیفیت محتوای داده های بصری می پردازد که با هوش مصنوعی « α۹ » به حذف نویز کمک می کند و در کل تصاویر را بهبود می دهد .

سیستم عامل تلویزیون ال جی وب اوس WebOS

پلتفرم شناخته شده تلویزیون ال جی ، وب او اس « webOS » بوده که استفاده از آن بسیار آسان است و برند ال جی از سال ۲۰۱۳ آن را در تلویزیون هایش مورد استفاده قرار داده است . نصب و راه انداری برنامه های سرگرم کننده پر طرفدار مانند یوتیوب «  Youtube » ، آمازون پرایم ویدیو « Amazon Prime Video » ، نتفلیکس « Netflix » و … تلویزیون ال جی webos با هوش مصنوعی ، باعث می شود تا هر برنامه ای که در حال تماشای آن هستید از هر لحاظ ، چه تصویری و صدا تکمیل باشد . تلویزیون های هوشمند ال جی بدون دردسر ؛ بازی ، اخبار و ورزش و غیره را در دسترس کاربر قرار می دهد . جدیدترین سری تلویزیون ال جی  دارای رابط کاربری راهنما روی صفحه می باشد که همه کانال ها و برنامه های آنلاین مورد علاقه کاربر را در دسترس قرار می دهد .

 

فناوری هوش مصنوعی تلویزیون ال جی AI ThinQ 

مدیریت و کنترل وسایل هوشمند خانه با تکنولوژی هوش مصنوعی «  AI ThinQ » سبب می شود تا با تنظیمات وای فای تلویزیون ال جی و وصل شدن به آن ، اتصال با دستگاه  را از طریق فناوری اینترنت اشیا یا « IOT » برقرار کند . هوش مصنوعی قادر است از راه دور در قالب اپلیکیشن « LG Smart ThinQ » و نصب بر روی گوشی ، عملکرد لوازم خانگی از جمله تلویزیون ال جی اسمارت را مدیریت کند . در واقع ال جی از طریق جستجوی صوتی و دسترسی هوشمند ، اعمال دستورات ساده را انجام می دهد . زمانی که به پای تلویزیون نشسته اید ، می توانید از تلویزیون سوال بپرسید و سطح آگاهی خود را افزایش دهید . اینترنت اشیا مبتی بر IOT تلویزیون ال جی ، با سیستم اتصال به اینترنت ، دنیای فیزیکی را کاملا احاطه می کند .

خرید تلویزیون ال جی

 

دستیار صوتی گوگل اسیسنت و آمازون الکسا

تلویزیون هوشمند ال جی دارای محبوب ترین دستیار صوتی گوگل اسیسنت «  Google Assistant » و آمازون الکسا « Amazon Alexa » هست که امروزه در بیشتر تلویزیون ها می بینیم . از طریق جستجوی صوتی ، دستگاه های اسمارت را مدیریت می کند . زمانی که به دنبال برنامه ی مورد علاقه تان هستید ، از گوگل اسیسنت کمک بگیرید و سریعا برنامه مورد علاقه تان را دنبال و پخش کنید . خیلی راحت و ساده می توان دستگاه های هوشمند منزل را پیدا کرد . اگر سوالی دارید ، سوالات خود را به  آمازون الکسا بسپارید . با تلویزیون ال جی می توانید از طریق جستجوی صوتی الکسا ، صحبت کنید ، شرایط دمایی آب و هوا را بدانید ، به موسیقی که علاقه دارید ، گوش دهید و تجربه لذت بخشی داشته باشید .

  • در صورتی که به خرید تلویزیون های ال جی علاقمند هستید جمله روبرو را در گوگل سرچ کنید و وارد اولین نتیجه شوید : خرید تلویزیون ال جی از بانه دات کام

 برنامه های سرگرم کننده تلویزیون ال جی LG

آیر پلای ۲ «  AirPlay 2 » تلویزیون ال جی ، یک ارتباط بی سیم است . نمایش و اشتراک گذاری محتوای تصویری و صوتی به صورت آنلاین از گوشی اپل آیفون « iPhone » ، مک « Mac » و آیپد « iPad » ، از یک دستگاه گیرنده به فرستنده ارسال می کند . مطمئن شوید هم گوشی و تلویزیون به وای فای « Wi-Fi » وصل باشد و محتوای عکس ، فیلم ، اشتراک صفحه و موسیقی را بدون هیچ زحمتی پخش کند . بنابراین فیلم و برنامه های تلویزیونی را می توان از دیگر برنامه های ویدیویی یا برنامه اپل تی وی « Apple TV » پخش کرد . قابلیت اشتراک گذاری موبایل با « AirPlay 2 » برای تلویزیون های اولد « OLED » و سری نانوسل « NanoCell » در برخی از کشورها قابل دسترس است . برای دیدن کلیه تلویزیون های نانو سل اسمارت ال جی به بانه دات کام مراجعه کنید .

ال جی با هوش مصنوعی «  ThinQ AI » از شبکه هوشمند خانگی اپل هوم کیت « Apple HomeKit » پشتیبانی می کند . در دستگاه اپل با برنامه کاربردی هوم « Home  » یا از طریق برنامه سیری « Siri » می توان انواع وسایل هوشمند منزل را کنترل کرد و اسباب راحتی و آسایش شد . در واقع کاربر می تواند به عملکرد اصلی تلویزیون الجی هوشمند دسترسی داشته باشد و آن را خاموش یا روشن نماید و یا صدا را کم و زیاد کند .

 

اتصال موبایل با تلویزیون ال جی هوشمند

وصل کردن موبایل به تلویزیون ال جی ، طریقه های مختلفی دارد . زمانی که تلویزیون مجهز به پورت «HDMI MHL  » باشد ، با استفاده از کابل می توان صفحه داده های داخل گوشی را بر روی نمایشگر بزرگترین تلویزیون ال جی انتقال داد . یکی دیگر از روش های بسیار ساده اتصال گوشی ؛ که شاید به ذهن هر کسی برسد ، استفاده از کابل یو اس بی « USB  » است . از این رو تلویزیون ، گوشی را به عنوان هارد دیسک یا کارت حافظه شناسایی می کند و در بعضی از مدل های تلویزیون ال جی این قابلیت امکان پذیر نیست .

امروزه نسل جدید تلویزیون های ال جی مجهز به اتصال گوشی از طریق بلوتوث « Bluetooth » است ،میراکاست « Miracast » از دیگر راه های ارتباطی بدون استفاده از کابل بوده که ارتباط بین موبایل و تلویزیون را برقرار می کند .  نوعی اچ دی ام ای « HDMI » بی سیم است  و می توان از طریق ریموت کنترل به محیط لانچر بروید و تنظیمات را اعمال کنید .

تلویزیون اسمارت با اتصال به اینترنت و برنامه مبتنی بر «DLNA  » اتصال تلویزیون به آیفون را مهیا می سازد و به ساده ترین شکل می توان فایل موسیقی و ویدیویی را مستقیما از تلویزیون پخش کرد .

کیفیت صدای تلویزیون هوشمند ال جی

از طریق بلندگوهای صوتی چند کاناله ، انتشار صدا به صورت واضح و با کیفیت فوق العاده به گوش کاربر منتقل می شود . در واقع خروجی صدا به  تعداد اسپیکر و چند کاناله بودن بلندگوی تلویزیون ال جی بستگی دارد . تکنولوژی صوتی دالبی دیجیتال « Dolby Digital » ، دالبی آتموس «Dolby Atmos » و دالبی ویژن «  Dolby Vision » با فشرده سازی صوتی و تقویت باس ، صدای سینمایی و فراگیر را ارائه می دهد . صدای سه بعدی دالبی دیجیتال به گونه ای است که انگار صدا از پشت سر پخش می شود .

صدای همه جانبه و فراگیر چند جهته با تکنولوژی صوتی « Ultra Surround » و قابلیت « Virtual Surround Sound » که با افکت های صوتی و پردازش ، شنونده تصور می کند که در صحنه حضور دارد و یا صدا از پشت و روبرو پخش می شود .


ریموت کنترل هوشمند ال جی

در عصر امروز به دلیل هوشمند بودن تلویزیون ها ، استفاده از ریموت کنترل های ساده و معمولی کار ساده ای نیست . بنابراین ، کنترل ال جی هوشمند کارکرد راحت تری دارد و تنها با کلیک استفاده از برنامه های تلویزیونی را راحت تر می سازد . در واقع طراحی ریموت کنترل تلویزیون lg به شکل یک موس طراحی شده و بسیار خوش دست و سبک است . میکروفون های ریزی برای کنترل تعامل صوتی تعبیه شده که از این طریق کاربر می تواند خواسته ها و محتوای خود را مطرح و در تلویزیون جستجو کند . بسیاری از تلویزیون های برند ال جی مجهز به ریموت کنترل جادویی نیستند و با دانلود اپلیکیشن و نصب بر روی گوشی موبایل می توان آن را تبدیل به یک کنترل جادویی هوشمند کرد . می توانید هم ریموت کنترل و هم تلویزیون های ال جی را در سایت baneeh.com مشاهده و تهیه کنید.

منبع
این مطلب رپورتاژ آگهی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا