امور زیربناییتعاون و اشتغال

پیشرفت خوبی در سوآپ گازی با ترکمنستان داشتیم

سرپرست وزارت کار گفت: در زمینه سوآپ گاز بین ایران و ترکمنستان پیشرفت خوبی حاصل شده و از همکاری‌های بیشتر با کشور ترکمنستان استقبال می‌کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدهادی زاهدی‌وفا در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ترکمنستان با اشاره به اینکه ایران و ترکمنستان دو کشور دوست و همسایه و خویشاوند هستند، اظهار کرد: در ۳۰ سال گذشته روابط دوستانه و آرام بین دو کشور برقرار بوده و ایران جزو اولین کشورهایی بود که استقلال ترکمنستان را به رسمیت شناخت.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت کار متولی برنامه‌های حمایت اجتماعی، بازنشستگان، آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، سالمندان و کارگران است و امیدواریم بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم. وزارت کار دارای شرکت‌های اقتصادی فراوانی در زمینه حمل و نقل ریلی و دریایی و همچنین شرکت انرژی است که می‌تواند زمینه همکاری مشترک بین دو کشور را فراهم کند.

وی همچنین به سوآپ گاز بین ایران و ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در این زمینه پیشرفت خوبی حاصل شده و از همکاری‌های بیشتر با کشور ترکمنستان استقبال می‌کنیم.

زاهدی‌وفا گفت: امیدواریم سطح روابط تجاری دو کشور که دارای ظرفیت‌های مناسبی است حداقل به دو برابر میزان فعلی ارتقا یابد و مسائل پیش آمده در شمال‌غرب و غرب آسیا باعث شود که دو کشور همسایه بتوانند روابط اجتماعی و اقتصادی خوبی داشته باشند.

در این مراسم همچنین محمدسعید بابایوئیچ وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان هم گفت: در قالب سفر رئیس‌جمهور ترکمنستان به ایران تفاهم‌نامه‌های مناسبی امضا می‌شود و امیدواریم فرصت‌های شغلی فراوان برای شهروندان دو کشور ایران و ترکمنستان طبق این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد شود.

وی گفت: در نظر داریم تبادل کارشناس بین دو کشور انجام شود و در این زمینه سمینارهای مشترک برگزار شود که باعث ارتقا روابط دو کشور شود.

وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان همچنین بخش انرژی و حمل و نقل را از اولویت‌های همکاری مشترک بین دو کشور ایران و ترکمنستان عنوان کرد و گفت: من اطمینان می‌دهم راه برای پیشرفت روابط بین دو کشور در این بخش‌ها وجود دارد.

گفتنی است، امروز با حضور محمد سعید بابایوئیچ سیلاپف پنتای وزیر کار و حمایت اجتماعی ترکمنستان و محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل وزارت کار تفاهم‌نامه همکاری بین ایران و ترکمنستان به امضا رسید.

بر اساس این یادداشت تفاهم قرار است همکاری دو کشور در زمینه‌های حمایت اجتماعی، بازنشستگان، تأمین اجتماعی، بهزیستی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارتقا می‌یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا