بورسبورس اوراق

مروری بر مهمترین اخبار بورسی رسانه‌ها طی هفته گذشته

پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، به بررسی مهم‌ترین اخبار بورسی منتشر شده در رسانه‌ها در هفته‌ای که گذشت، پرداخته است.


انتقاد عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس از لغو عرضه خودرو در بورس

به نقل از صدا و سیما: عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس گفت: تصمیم وزارت صمت در لغو عرضه خودرو در بورس باید هر چه سریعتر اصلاح و این تعلیق لغو شود.

محسن علیزاده در خصوص اقدام وزارت صمت در لغو یکباره عرضه خودرو در بورس کالا، اظهار کرد: متاسفانه تصمیمات خلق الساعه می‌تواند آسیب‌های بسیاری به بازار سرمایه وارد کند.

مافیای صنعت خودروسازی آنقدر قدرت دارند که حتی در تصمیمات وزارت صمت در خصوص نوع عرضه خودرو هم اعمال نظر و نفوذ می‌کنند، وزارت صمت باید در این باره پاسخگو باشد؛ این اقدامی غیر معقول و نادرست بوده است.

مشاهده کل خبر

نماد بانک دی به زودی باز می‌شود

به نقل از خبرگزاری ایبِنا: هفته گذشته بانک دی این نوید را به سهامدارانش داد که نماد آن به زودی باز خواهد شد.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده بانک دی با هدف تصویب صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ یکشنبه ۲۲ خرداد ماه برگزار شد که در حاشیه آن علیرضا قیطاسی، مدیرعامل بانک دی به پرسش‌هایی در این زمینه پاسخ داد.

مشاهده کل خبر

استقبال مشتریان خودرو از عرضه خودرو در بورس کالا

به نقل از خبرگزاری مهر: اخذ کد بورس کالایی از سوی حدود ۸ هزار مشتری برای خرید خودرو نشان داد مشتریان از این شیوه استقبال کرده و اگر اجازه عرضه داده می‌شد، یک بازی برد برد شکل می‌گرفت.

محمد امیری، یک کارشناس بورس با اشاره به لغو عرضه خودرو در بورس کالا گفت: انجام معاملات خودرویی با دو محصول گروه بهمن شامل وانت تک کابین و دو کابین ماه گذشته در بورس کالا آغاز شد و به تبع به واسطه اینکه این دو محصول مشتریان خاص خود را داشت، حساسیت چندانی نسبت به عرضه محصولات خودرویی در بورس کالا ایجاد نشد.

مشاهده کل خبر

قانون صدور مجوزهای کسب و کار ابزار مهم برای افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران

به نقل از خبرگزاری خانه ملت: حجت اله فیروزی درباره قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل(۴۴) قانون اساسی و قانون صدور مجوزهای کسب و کار که دو گام مهم مجلس در راستای تسهیل آغاز فعالیت‌های کسب و کار است، گفت: این قوانین موجب سالم‌سازی سیستم اداری، مبارزه با فساد و حذف امضاهای طلایی می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الزام دولت به ایجاد درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و همکاری دولت در این زمینه می‌تواند بسیاری از موانع پیش‌روی کسب و کارها را رفع کند، قانون صدور مجوزهای کسب و کار، ابزار مهمی در دست دولت برای تسهیل فعالیت کسب و کارها و افزایش انگیزه سرمایه گذاران است.

مشاهده کل خبر

ورود نقدینگی و افزایش چشمگیر تقاضا در بازار سهام

به نقل از ایرنا: حمیدرضا جیهانی درباره تاثیر تصمیم ارزی بانک مرکزی بر رشد شاخص بورس، اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه اخیر بانک مرکزی دارندگان و عرضه‌کنندگان نرخ ارز می‌توانند ارز حاصل از صادرات را به متقاضیان با نرخ توافقی بفروشند که این موضوع بر روند معاملات بازار سرمایه اثر مثبت دارد و باعث افزایش سودآوری شرکت‌های بازار سرمایه خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه تصمیمات ارزی بانک مرکزی بر رشد شاخص بورس اثر گذار بود، گفت: به دنبال اتفاقات رخ‌داده در بازار ارز زمینه ورود پول‌های بلوکه‌شده به سمت بازار سرمایه فراهم شد که شاهد افزایش چشمگیر حجم تقاضا در بازار سهام بودیم.

مشاهده کل خبر

جراحی واقعی اقتصاد، کنترل تورم است

به نقل از خبرگزاری مهر: حسن فروزان فرد در خصوص سیاست ارز ترجیحی اظهار کرد: همواره این تذکر داده می‌شد که سیاست ارز ترجیحی روش غلطی است و باید حذف شود. به طوری که همواره گفته می‌شد اعطای یارانه در ابتدای زنجیره توزیع زمینه‌های فراوانی برای رانت ایجاد و فرصت‌های مختلفی برای فساد فراهم می‌شود.

این عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اعطای مبالغ در انتهای زنجیره و به مردم در قالب یارانه نسبت به دادن ارز ترجیحی جذاب تر است اما برای ایجاد رفاه، باید به سمت کنترل تورم پایه‌ای پیش رفت.

مشاهده کل خبر

بازارها چه می‌خواهند؟ «نقطه تعادلی نرخ دلار نه نوسانات لحظه‌ای»

به نقل از بورسان: پیمان مولوی، اقتصاددان درباره منفی بودن نرخ بهره حقیقی که سال‌ها اقتصاد کشور با آن دست به گریبان است، به بورسان گفت: اگر جهت‌گیری‌های اقتصاد به سمت تولید باشد و اگر اقتصاد به سوی رشد اقتصادی حرکت کند، پایین بودن نرخ بهره می‌تواند کمک کننده باشد، اما نه با وجود تورم ۴۰ درصد.

او با بیان این که نرخ دلار باید به صورت نقطه تعادل دیده شود، گفت: در واقع دستیابی به نقطه تعادل دلار مهم است، نه اینکه بازار در کوتاه‌مدت چه روندی را طی می‌کند. چنین نوسانات لحظه‌ای براساس رویکرد رفتاری مردم است.

مشاهده کل خبر

امکان معامله برق صرفه‌جویی‌شده مشترکان تجاری و خانگی در بورس انرژی وجود دارد

به نقل از خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل بورس انرژی ایران گفت: اکنون امکان معامله برق صرفه‌جویی شده مشترکان خانگی در بورس وجود دارد و منافع عرضه این برق صرفه‌جویی شده نیز در چارچوب بازار بهینه‌سازی مصرف انرژی به مشترکان اختصاص می‌یابد

علی نقوی در خصوص نامه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و کمک بورس انرژی در تامین مصرف برق کشور افزود: در صورت همراهی شرکت توانیر، امکان معامله برق صرفه‌جویی شده مشترکان خانگی در بورس وجود دارد و منافع عرضه این برق صرفه‌جویی شده نیز در چارچوب بازار بهینه‌سازی مصرف انرژی به مشترکان اختصاص می‌یابد.

مشاهده کل خبر

مساله اصلی بورس، دلار چند نرخی است!

به نقل از خبرگزاری ایسنا: سعید جعفری کارشناس بازار سرمایه ضمن تشریح ریسک‌های بازار سرمایه گفت: مهم‌ترین موضوع اختلاف زیاد بین رشد قیمت دلار در بازار آزاد و دلاری که شرکت‌های بزرگ بورسی در سامانه نیما عرضه می‌کنند است و این موضوع باعث شده بازار سرمایه نزولی شده و همانند سایر بازارها با تورم رشد نکند.

او با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع برای بازار سرمایه نرخ دلار است، توضیح داد: مهم‌ترین موضوع اختلاف زیاد بین رشد قیمت دلار در بازار آزاد و دلاری که شرکت‌های بزرگ بورسی در سامانه نیما عرضه می‌کنند است و این موضوع باعث شده بازار سرمایه نزولی شده و همانند سایر بازارها با تورم رشد نکند.

مشاهده کل خبر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا