انرژی

احتمال خروج از مدار اضطراری نیروگاه‌های برق ایران کمتر از دو درصد است

معاون راهبردی تولید شرکت نیروی برق حرارتی گفت: بر اساس مطالعات احتمال خروج اضطراری نیروگاه‌ها در دنیا ۲ تا ۵ درصد است و این رقم در ایران بیشتر از سه درصد نخواهد بود و این بدین معناست که ما نسبت به شبکه اطمینان بالایی داریم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ناصر اسکندری امروز در نشست خبری با بیان این که در حال حاضر غیر از نیروگاههای مستقر در جزایر  مابقی به شبکه برق متصل هستند گفت: طبق آمارها مصرف انرژی در ایران بالاتر از متوسط جهانی است، اگر حتی ۱۰۰ وات نیز از مصرف برق کم کنیم، به ذخیره سازی منابع آتی انرژی کمک می‌شود.

وی با تاکید بر این که ۹۵ درصد انرژی مصرفی از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود گفت: مابقی انرژی توسط نیروگاه‌های اتمی، برق آبی، دیجی‌ها و تجدید پذیرها تامین می‌شود.

به گفته‌ی وی در شرایط فعلی ۵۱ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور وجود دارد که به لحاظ تعمیرات در شرایط بهینه به سر می‌برد و طبق فعالیت مستمر تعمیرات اساسی ‌آنها از مهر تا خرداد انجام شده است.

وی با بیان این که  در حال حاضر  تعمیرات اساسی تمامی نیروگاه‌ها به انجام رسیده و به طور کامل در مدار بهره‌برداری هستند، گفت: در اصفهان با توجه به محدودیت‌های آبی بهره‌برداری با ملاحظاتی انجام می‌شود اما آمادگی تولید صددرصدی وجود دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا