اقتصاد کلان

برلین میزبان کنفرانس امنیت‌غذایی می‌شود

سخنگوی دولت آلمان روز دوشنبه (۲۰ ژوئن) گفت که این کشور میزبان نشستی در مورد بحران آتی جهانی غذایی ناشی از جنگ در اوکراین با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات‌متحده در میان شرکت‌کنندگان خواهد بود.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، این سخنگو در یک کنفرانس مطبوعاتی در برلین گفت که گردهمایی روز جمعه تحت عنوان «اتحاد برای امنیت‌غذایی جهانی» به کمبودهای احتمالی ناشی از جنگ خواهد پرداخت. او گفت: «دولت به ویژه در دوران ریاست‌ خود بر G۷ متعهد به یافتن پاسخ‌های مشترک برای بحران گرسنگی در جهان است که ناشی از جنگ تهاجمی روسیه علیه اوکراین است.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان در توییتی اعلام کرد که این کنفرانس با هدف پایداری منابع غذایی در سراسر جهان» برگزار می‌شود.

غرب از مسکو خواسته است که محاصره بنادر دریای سیاه اوکراین را متوقف کند تا به دلیل نگرانی از افزایش قحطی در مناطق آسیب پذیر، اجازه داده شود که ذخایر عظیم غلات به بازارهای جهانی منتقل شوند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مسکو مسئولیت بحران غذایی را رد کرده و تحریم‌های غرب را به دلیل اختلال در تحویل که قیمت غلات را بالا برده و ترس از قحطی در مناطق آسیب‌پذیر را تشدید کرده است، مقصر می‌داند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا