اقتصاد کلان

مرادی: دولت به گونه ای عمل کند که در اعمال مالیات به اصناف فشار وارد نشود

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست تا در اعمال مالیات به گونه ای عمل کند که به اصناف فشار وارد نشود، چرا که در تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم در تلاش هستند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد مرادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش بیان کرد: در این برهه از زمان بحث دستگاه قضا به تاسی از فرمایش امام (ره) و منویات مقام معظم رهبری حافظ جان، مال و ناموس مردم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همه می دانیم که امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد و راه گذر از بحران ها و سختی های حال و آینده کشور نظارت قوی مجلس در وادار کردن مسئولین در جهت خدمات رسانی به مردم و اجرای صحیح قانون توسط دولت می باشد. از دولت انقلابی که در بدو شرکت مورد پشتیبانی و حمایت قاطبه نمایندگان مجلس واقع شده و اکنون نیز مجلس خود را ملزم به حمایت قانونی و شرعی از دولت می داند، از مجلس انتظار می رود در پاسخ به احساسات پاک مردم نسیبت به توجه به حقوق بازنشستگان، اجرای سریع قانون رتبه بندی معلمان، ایجاد یک میلیون شغل در سال، ساخت یک میلیون مسکن در سال، جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت ها، کنترل نرخ ارز و طلا و…. اهتمام لازم داشته باشد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: راه درمان اشتغال اعتماد عملی به بخش خصوصی و حمایت از سرمایه گذاران در همه جای کشور است. حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نیازمند تیم اقتصادی قوی و کاربلد است که متاسفانه از داشتن این تیم محروم است. لذا از رئیس جمهور درخواست می شود در اسرع وقت نسبت به ترمیم کابینه اقدام نماید چون دیگر فرصتی برای آزمون و خطای استفاده از نیروهای بی تجربه و بی انگیزه باقی نمانده است.

مرادی خطاب به رئیس جمهور گفت: لطفا دستور فرمایید در راستای تکریم از جایگاه علمی و نخبگان جوان کشور، تمامی دستگاه ها به وظیفه خودشان عمل کنند. دیده می شود که دشمنان چگونه در تلاش هستند تا مغزها و نخبگان ما را شکار کنند.

وی با بیان اینکه مردم در این شرایط اقتصادی خواهان اجرای عدالت در شناسایی و مصادره ثروت های نامشروع هستند،  گفت: در کشور مفسدین باید احساس ناامنی کنند.

نماینده مردم بندرعباس با اشاره به اینکه امروز روز اصناف است، تاکید کرد: اصناف دوست و حبیب خدایند. اصناف در زمان دفاع مقدس سهم بسزایی در خدمت رسانی داشتند و اینک نیز در تامین و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم در تلاش هستند که همواره قدردان این قشر هستیم و از دولت درخواست می شود در اعمال مالیات به گونه ای عمل کند که به این قشر زحمتکش فشار وارد نشود.

مرادی یادآور شد: مردم اجرای سیاست های معطوف به رونق اقتصادی و تسهیل در تجارت بین المللی که زمینه ساز بهبودی اقتصادی و اشتغال است را مطالبه می نماید. آقای رئیسی قانون حمایت از ایثارگران در بحث تبدیل وضعیت در ادارات دولتی ناقص اجرا می گردد، کما اینکه توقع این بود برای قدردانی از جانفشانی های همه ایثارگران این قانون به طور کامل و برای همه شاغلین در هر سطح اجرا گردد. ایثارگرانی که کشور را در برابر ابرقدرت های جهان بیمه کردند و اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

نماینده مردم بندرعباس در پایان در خصوص استان هرمزگان و حوزه انتخابیه اش خطاب به رئیس جمهور گفت: اعلام آمار فقر و فلاکت برای این استان که می تواند قطب اقتصاد کشور باشد زیبنده مردم و دولت نیست و سریعا در این خصوص چاره اندیشی شود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا