بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رونمایی از پروژه سندباکس بانک مرکزی/ توسعه کسب و کارهای نوآور تسهیل می‌شود

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اجرای پروژه سندباکس را تسهیلگر توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای پویا و نوآور عنوان کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار ایبنا، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مراسم رونمایی از پروژه سندباکس بانک مرکزی با اشاره به اینکه برای توسعه اقتصاد دیجیتال و حرکت از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای پویا و نوآور، دچار یک دوگانگی متناقض هستیم، افزود: از طریقی این رویکرد به افزایش اشتغال کمک می‌کند و از طرفی برای هر یک از کسب و کارها ما با ریسک‌هایی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه فرآیند مقررات‌زدایی کند است و نمی‌تواند پابه‌پای این کسب و کارها حرکت کند، گفت: روشی که بانک‌های مرکزی و رگولاتورهای دنیا به سمت آن حرکت کرده‌اند، راه حل سندباکس است.

محرمیان تصریح کرد: ما در فرآیند سندباکس به سمتی می‌رویم که مجوزهایی را در حد محدود به یک سری از کسب و کارها می‌دهیم تا فعالیت خود را شروع کنند و بعداً بررسی می‌کنیم که این کسب‌وکار چگونه توسعه یابند و ادامه‌ دهند.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی خاطرنشان کرد: حضور کسب و کارها در این فضا این اجازه را می‌دهد که مقررات خاصی را تبیین کنیم. در عین حال به کسب کارها کمک می‌کند و برای کسب و کار مشخص می‌شود که به یک جا پاسخگو باشد و در این فضا نتیجه برد برد خواهد بود.

محرمیان ادامه داد: فعالیت‌ها در این خصوص از سال گذشته شروع شد و درنهایت با حضور دکتر عبدالهی و نگاه ویژه رییس کل بانک مرکزی و همچنین معاون نظارت بانک مرکزی، کار جلو رفت و امروز شاهد افتتاح محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی هستیم.

وی اظهار داشت: فکر میکنم که انشالله این رویداد طلیعه یک اتفاق خوب خواهد بود تا کسب و کارها در فضای آرام‌تر فعالیت کنند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا