صنعت، معدن، تجارت

لزوم ایجاد بستری مناسب برای حمایت از نخبگان

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر انقلاب گفت:‌ نسل جدید با تحصیلات عالیه به دنبال آن است که توانایی‌های خود را به منصه ظهور برساند؛ بر این اساس ایجاد بستری مناسب برای حمایت از نخبگان ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی آقامحمدی در مراسم افتتاح یک مجموعه نوآوری و صنایع خلاق با تاکید بر وجود بستر مناسب این نوع مراکز برای حمایت از نخبگان کشور افزود: باید صحنه‌هایی ایجاد کرد تا نسل جدید بتواند این قابلیت‌ها را عملیاتی کند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت یادآور شد: کشورهای غربی از مدت‌ها قبل در این زمینه اقدام کرده‌اند و امروز در موقعیتی قرار دارند که توانسته‌اند بسترهای لازم برای فعالیت‌های استارت‌آپی و دانش‌بنیان را فراهم کنند.

آقامحمدی گفت: در واقع انتخاب نخست برای فعالان این زمینه جایی است که شرایط مهیا باشد و اگر فضایی به وجود بیاوریم که در آن نه‌تنها فضا برای فعالیت فراهم باشد بلکه بسترهای لازم هم فراهم شود، طبیعی است که انتخاب جوانان و نخبگان ما خواهد بود.

به گفته وی، این شرکت‌ها با فضایی که به وجود می‌آورند، حس استقلال را به نخبگان و فعالان این عرصه منتقل می‌کند و به حرکت در این مسیر کمک می‌کنند؛ بنابراین حضور و تحرک آن‌ها در عرصه پیشرفت کشور بسیار مهم است.

رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: باید در نظر داشت که این شرکت‌ها نمی‌توانند پراکنده باشند بلکه باید پیوسته بوده، با دید نسل جوان پیش رفته و در رشته‌های مختلف فعالیت کنند، ضمن اینکه لازم است برای کم شدن فاصله با الگوهای جهانی، اندیشید و حرکت کرد.

لزوم تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار

در ادامه این مراسم، «مجتبی توانگر» رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم در چارچوب قانون، دخالت‌ها در نهادهای حاکمیتی را کمتر کنیم و درعین‌حال نسبت به تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار اقدام شود.

وی افزود: واقعیت این است که مجلس در بستر قانون ریل‌گذاری لازم را انجام داده و اکنون دولت باید قطار را روی ریل قرار دهد تا به سهولت پیش رود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا