بورسبورس اوراق

شاخص بورس ۱۰هزار واحد رشد کرد


شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۱۰هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۶میلیارد و ۹۹۰میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۲۳۸میلیارد تومان در بیش از ۳۸۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۱۰هزار و ۳۶۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۵۱۴هزار و ۴۳۴واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی نوری پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی پارس ، ارتباطات سیار ایران و  گروه مپنا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۵۷میلیون ورقه به‌ارزش ۷هزار و ۶۵۴میلیارد تومان در ۲۲۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۸۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۰هزار و ۴۳۸واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پتروشیمی زاگرس، پلیمر آریا ساسول و بهمن دیزل شد و در مقابل شرکت‌های سنگ آهن گهر زمین، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر و نفت ایرانول بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع

تسنیم

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا