خودروصنعت، معدن، تجارت

پیش‌فروش هایما S۵ با قیمت ٨٠میلیون تومان

مدیرعامل ایران خودرو خراسان از برنامه ریزی برای افزایش تیراژ این کارخانه به ٢۶٠ هزار دستگاه در سال خبر داد و گفت: هایما s۵ با قیمتی بین ٧٠ تا ٨٠ میلیون تومان پیش فروش می‌شود و از دی ماه وارد بازار خواهد شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بیژن زاهدی فر، مدیرعامل ایران خودرو خراسان در مراسم رونمایی هایما s۵ با اشاره به اشتغال مستقیم ۵ هزارنفری در این شرکت گفت: در دو سال گذشته تولید خودرو در این شرکت انحصاری شده و تولید ۴٠۵ و شاسی بلندهای گروه صنعتی ایران خودرو به این شرکت واگذار شده است.

وی با اشاره به روی کار آمدن مدیر عامل ایران خودرو در سال ٩٣ و تدوین استراتژی مدونی مبنی بر استفاده از همه ظرفیت های خطوط تولید، افزود: در سال ٩٣ ظرفیت تولید این کارخانه روزانه ٢١٠ تا ٢٢٠ دستگاه بود که با آغاز برنامه افزایش ظرفیت این میزان به روزانه ۶٠٠ دستگاه رسید.

زاهدی فر ادامه داد: پس از واگذاری تولید خودرو ۴٠۵ و شاسی بلندها به ایران خودرو خراسان، مقرر شد هرساله یک محصول به سبد تولید این خط تولید اضافه شود که هم اکنون این امر محقق شده به طوری که در سال ٩۴ موفق به معرفی هایما اس ٧ در سال ٩۵، هایما اس ٧ توربو و در سال جاری هایما اس ۵ را به بازار عرضه کرده است.

مدیرعامل ایران خودرو خراسان از برنامه ریزی برای افزایش تیراژ سالانه به ٢۶٠ هزار دستگاه خبر داد و تصریح کرد: بر اساس دستور مدیرعامل ایران خودرو سهم ٢.٢ درصدی ایران خودرو خراسان در تولید شاسی بلندها باید به ٢٢ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه هایما در چین تحت لیسانس مزدا تولید شده و بعد از آن از سوی شرکت فاو خریداری شده است، تصریح کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب حدود ١۴ هزار خودرو ناقص در کف کارخانه وجود داشت که با دستور مدیرعامل در خرداد ماه ٩٣ همه این خودروها جمع شدند و تولید از سالانه ۶٠ هزار دستگاه به ٩٠ هزار دستگاه افزایش یافت.

زاهدی فر در ادامه افزود: قطعه سازی خراسان در تامین صنایع داخلی کشور سهمی معادل ٢۵ درصد دارد بنابراین تولید خودروهایی که از قطعات تولیدی استان استفاده می کنند منجر به اشتغالزایی و افزایش رونق صنعت قطعه سازی شده است.

به گفته او در حال حاضر ٨٠ تا ١٠٠ دستگاه کراس اور در ایران خودرو خراسان تولید می شود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا