انرژی

تامین زیرساخت‌های آب شرب برای زائران اربعین در مرزهای خوزستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تامین آب زائران در ایام اربعین از تامین زیرساخت لازم برای تامین آب شرب با کیفیت و پایدار برای پنج میلیون زائر اربعین در مرزهای خوزستان خبرداد.

همچنین بخوانید

محمدرضا کرمی نژاد امروز، هشتم تیرماه در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که در پایانه مرزی چذابه برگزار شد با اشاره به پیش بینی تنش آبی در منطقه پس از سد حمیدیه در ایام تابستان اظهار کرد: روستاهایی که احتمال تنش آبی آن ها در این منطقه در وجود داشت شناسایی شد که تعداد ۹۳ روستا در این زمینه شناسایی شده است.

وی افزود: با بررسی انجام شده ۹۳ روستای در محدوده سد حمیدیه در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و حمیدیه در صورت تنش آبی با مشکل روبه رو می‌شدند که از فروردین امسال آبگیری این روستاها از خط آبرسانی غدیر برنامه ریزی و انجام شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کرمی نژاد ادامه داد: تمام ۹۳ روستایی که آبگیری آن ها از رودخانه پایین دست سد حمیدیه انجام می‌شد به خط انتقال آب غدیر متصل شدند. علاوه بر این، تامین آب دام سنگین و تامین آب مه پاش ها برای خنک سازی دام های این مناطق نیز اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام دشت آزادگان از غدیر آب تامین آب می شود، اظهار کرد: درحالی که این شهرستان پیش از این از رودخانه کرخه با ای سی یک هزار و ۲۰۰ تا یک هزار و ۳۰۰ میکروموس تامین آب می شد که با این اقدام مشکل آب شرب شهرستان دشت آزادگان برطرف شده است و هم اکنون آب این شهرستان از نظر کیفی و کمی مشکلی ندارد.

کرمی نژاد با اشاره به پیش بینی تردد پنج میلیون زائر اربعین از مرزهای خوزستان تصریح کرد: خط انتقال آب به مرز چذابه تکمیل، پمپ ها تعمیر و علاوه بر تامین زیرساخت ها، آب مورد نیاز برای این تعداد زائر تامین شده است.

وی ادامه داد: شبکه فاضلاب پایانه مرزی چذابه به منظور جمع آوری پساب تولیدی نیز تکمیل و لایروبی شده و بر این اساس در بخش آب و فاضلاب در ایام اربعین آمادگی لازم ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان افزود: یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل خطوط انتقال آب و شبکه فاضلاب مرزهای چذابه و شلمچه هزینه شده است که با اقدامات انجام شده وضعیت این مرزها برای پذیرایی مناسب از زائران اربعین در شرایط مستمر و پایداری از نظر آب و فاضلاب قرار گرفته است.

کرمی نژاد افزود: شبکه فاضلاب شهرهای رُفیع، هویزه، بوستان و سوسنگرد ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به دلیل تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز، تکمیل این پروژه ها با مشکل روبه‌رو شده است.

وی با انتقاد از همکاری نکردن بانک پاسارگارد برای تامین اعتبار ماده ۵۶ برای تکمیل شبکه فاضلاب منطقه دشت‌آزادگان ادامه داد: ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶ با عاملیت بانک پاسارگاد تخصیص داده شد که به دلیل همراهی نکردن این بانک این اعتبار تامین نشد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا