ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

آغاز تولید انبوه تراشه ۳ نانومتری در سامسونگ

سامسونگ الکترونیکس تولید انبوه تراشه‌های ۳ نانومتری که بسیار قدرتمندتر و نیرومندتر از تراشه‌های ۵ نانومتری هستند را آغاز کرد و نخستین شرکتی در جهان شد که به این نقطه عطف دست پیدا کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سامسونگ الکترونیکس که بزرگترین شرکت کره جنوبی است، در بیانیه‌ای اعلام کرد تولید تراشه‌های ۳ نانومتری برای کاربردهای رایانشی با توان پردازش بالا و کم مصرف را آغاز خواهد کرد و سپس تولید، به پردازنده‌های موبایل توسعه پیدا خواهد کرد. با استفاده از معماری ترانزیستور GAA، محصولات ۳ نانومتری سامسونگ، مصرف نیرو را حداکثر ۴۵ درصد کاهش داده و کارآمدی را به میزان ۲۳ درصد در مقایسه با تراشه‌های ۵ نانومتری بهبود می‌دهند.

موفقیت سامسونگ برای شناخته شدن به عنوان اولین تولیدکننده این فناوری، در رقابت این شرکت با شرکت TSMC تایوان که بزرگترین تراشه‌ساز قراردادی است، حائز اهمیت است. این دو شرکت برای دریافت سفارش‌های چند ساله بیشتر از شرکتهایی مانند اپل و کوالکام رقابت می‌کنند. شرکت TSMC اعلام کرده که تولید انبوه تراشه ۳ نانومتری را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد کرد. همچنین این شرکت قصد دارد تولید انبوه تراشه ۲ نانومتری را در سال ۲۰۲۵ آغاز کند.

شرکت TSMC حدود ۴۵ درصد از بازار جهانی تولید قراردادی تراشه‌ها را در دست دارد و سامسونگ با ۱۶.۳ درصد سهم، با فاصله زیادی پس از این شرکت قرار گرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سامسونگ تراشه‌های ۳ نانومتری را در تاسیسات هواسئونگ خود تولید می‌کند و قصد دارد تولید این تراشه‌ها را به کارخانه پیونگتائک گسترش دهد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا