امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

لزوم توجه به نوسازی شالیکوبی ها برای کاهش ضایعات برنج

رشت- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با تأکید بر نوسازی کارخانجات شالیکوبی، گفت: نوسازی شالیکوبی ها سبب صرفه جویی ۲۵۰ هزار تنی در حوزه واردات برنج می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، ابراهیم نجفی بعد از ظهر پنج شنبه در نشست مدیران استان گیلان با اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس در سالن الغدیر استانداری با اشاره به ضرورت سیاست گذاری در حوزه تسطیح اراضی، اظهار کرد: ۱۰۰۰ هکتار آب بندان در گیلان داریم که در صورت لایروبی بخش قابل توجهی از منابع آبی را ذخیره می‌کند.

همچنین بخوانید

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به نوسازی کارخانجات شالیکوبی، بیان کرد: اگر کارخانجات برنجکوبی نوسازی شود ۲۵۰ هزار تن در حوزه واردات برنج صرفه جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌ها در بخش فاضلاب صنعتی از لحاظ ماده ۵۶ مشکلاتی دارد که باید رفع شود، افزود: بر اساس آخرین نقشه‌ها از سد منجیل تا سفیدرود که به دریا منتهی می‌شود حرایم مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده است.

نجفی ادامه داد: به خانه‌ای که برای آن پروانه ساخت صادر و ساختمان نیز ساخته شده است می‌گویند در بستر رودخانه است لذا باید یک تصمیم جدی برای این مشکلات مردم لحاظ شود.

اعتبارات قطره چکانی بخش فاضلاب پاسخگوی حجم مشکلات نیست

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس نیز با بیان اینکه اعتبارات قطره چکانی بخش فاضلاب به هیچ عنوان پاسخگوی حجم مشکلات نیست، گفت: حداقل باید از بخش خصوصی بیشتر استفاده شود و گرنه تا سال‌ها بحث فاضلاب گیلان جمع نمی‌شود.

خلیل بهروزی فر تصریح کرد: سیلاب باعث تخریب و خسارت رودخانه‌ها شده و برای جبران این خسارت‌ها نیازمند اعتبارات ملی برای گیلان هستیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا