بانکبانک و بیمه

عملیاتی شدن سامانه محچک در بانک سرمایه

حسب دستور بانک مرکزی و در راستای اجرای تکالیف قانون اصلاح قانون صدور چک، سامانه «محچک» (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) در بانک سرمایه عملیاتی شد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک سرمایه، سامانه «محچک» (مسدودسازی حساب صادرکننده چک برگشتی) این امکان را فراهم می‌سازد که در صورت کسری موجودی حساب فرد صادرکننده چک نزد بانک، مبلغ موردنظر از سایر حساب‌های شخص در همان بانک مسدود می گردد. همچنین در مرحله بعدی و در صورت عدم تأمین مبلغ چک در همان بانک، حساب‌های فرد صادرکننده چک در سایر بانک‌ها و مؤسسات اعتباری به میزان مبلغ کسری چک از طریق سامانه محچک بانک مرکزی، مسدود و سپس مراحل قانونی از سوی قوه قضاییه انجام می‌شود.

شایان ذکر است پس از برگشت چک و مسدود شدن حساب، مراتب در صورتحساب مشتری منعکس می شود و موضوع در اینترنت بانک و موبایل بانک قابل رویت بوده و همچنین از طریق پیامک، انسداد و رفع انسداد حساب به مشتری اطلاع رسانی می‌گردد.

همچنین مشتریان ارجمند می توانند جهت استعلام «مبالغ مسدود شده حساب ها بابت چک برگشتی» به سایت بانک مرکزی به آدرس www.cbi.ir و همچنین به شعب بانک سرمایه جهت استعلام از سامانه سماچک مراجعه نمایند. شایان ذکر است مبالغ مسدود شده پس از رفع سوء اثر از چک برگشتی به صورت خودکار از طریق سامانه محچک رفع انسداد خواهد شد.

گفتنی است کارشناسان بانک سرمایه در مرکز صدای سرمایه به شماره ۴۳۷۳-۰۲۱ در تمامی ساعات شبانه‌روز و کلیه روزهای هفته آماده پاسخگویی به مشتریان ارجمند در این زمینه هستند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا