بین الملل

پمپاژ گاز از طریق نورد استریم موقتا متوقف شد

نورد استریم، شرکت مسئول بهره برداری از خط لوله ” شمالی” اعلام کرد به طور موقت پمپاژ گاز از روسیه به اروپا را برای انجام کارهای تعمیر و نگهداری متوقف می‌کند.

به گزارش آرمان اقتصادی نورد استریم، شرکت مسئول بهره برداری از خط لوله ” شمالی” اعلام کرد به طور موقت پمپاژ گاز از روسیه به اروپا را برای انجام کارهای تعمیر و نگهداری متوقف می‌کند.

همچنین بخوانید

مسکو بر توقف پمپاژ گاز از طریق نورد استریم که از ۱۱ تا ۲۱ ژوئیه انجام خواهد شد، تاکید کرد.

این شرکت امروز در بیانیه‌ای که توسط آژانس ریانووستی منتشر شد، گفت: “تعلیق برای انجام کارهای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، از جمله آزمایش قطعات مکانیکی و سیستم‌های اتوماسیون برای اطمینان از عملکرد کارآمد و ایمن است.”

در این بیانیه آمده است که جدول زمانی و برنامه کاری قبلاً با همه شرکا و شرکت کنندگان در زنجیره انتقال گاز طبیعی به توافق رسیده بود و (جریان شمالی) خط لوله گاز روسیه به آلمان از طریق کف بالتیک است و مسیر اصلی محسوب می‌شود.

روز پنجشنبه، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان گفت که مشکل فنی گزارش شده توسط روسیه در خط لوله گاز نورد استریم ۱ تنها بهانه‌ای برای کاهش عرضه گاز است.

هابک در رویدادی که توسط روزنامه آلمانی Sueddeutsche ترتیب داده شده بود، گفت: “ما در بحبوحه یک مناقشه تجاری با پوتین در رابطه با گاز هستیم و این اختلاف متوقف نخواهد شد حتی اگر باید منتظر باشیم تا توربین‌ها از کانادا بیایند.” جز خط لوله برای تعمیر و نگهداری ارسال می‌شود.

جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ که گاز را از روسیه به اروپا در زیر دریای بالتیک می‌رساند، ممکن است به دلیل مشکلی که مسکو آن را تحریم‌های غرب عنوان می‌کند، قطع شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا