اقتصاد کلان

بزرگترین کاهش مالیات بریتانیا در یک دهه

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و ریشی سوناک، صدراعظم بریتانیا بیانیه‌ای مشترکی منتشر کردند تا آنچه آن‌ها «بزرگ‌ترین کاهش مالیات در یک دهه» می‌خوانند را به صورت مشترک در مورد بحران هزینه‌های زندگی تشریح کنند.

به گزارش آرمان اقتصادی و به نقل از اکونومیک، جانسون و سوناک اظهار کردند که وقتی آستانه بیمه ملی یک شبه در چهارشنبه آینده از ۹۸۸۰ پوند به ۱۲هزار و ۵۷۰ پوند افزایش یابد، ۳۰ میلیون کارگر بریتانیایی تا ۳۳۰ پوند در سال صرفه‌جویی خواهند کرد.

آنان افزودند که کاهش تاریخی مالیات به ارزش ۶ میلیارد پوند خواهد بود و ۲.۲ میلیون نفر را از پرداخت هر گونه بیمه ملی یا مالیات بر درآمد خارج می‌کند و حدود ۷۰ درصد از کارگران بریتانیایی کمتر بیمه ملی پرداخت می‌کنند.

در این بیانیه میلیاردها دلاری را که دولت در نظر دارد برای کاهش ضربه تورم خرج کند، با ارائه تسهیلاتی برای لوایح مالیاتی شورا، هزینه سوخت و هزینه‌های انرژی بیان می‌کند.

این بیانیه بعد از انکار رضایت نخست‌وزیر در مورد تورم مارپیچ و بیان این مطلب که هزینه آزادی همیشه ارزش پرداخت دارد در میان تشدید هزینه‌های فزاینده ناشی از جنگ اوکراین منتشر شده است.

نخست‌وزیر گفت: فرصتی بزرگ برای رفع فشارهای غیرضروری هزینه برای مردم و مشاغل در سراسر بریتانیا وجود دارد.

نگرانی‌ها در این مورد افزایش یافته است که بحران هزینه زندگی می‌تواند بریتانیا را وارد رکود کند زیرا دو فصل متوالی کاهش تولید ادامه دارد و تورم سرسام‌آور باعث خواهد شد خانوارها و مشاغل هزینه‌ها را کنترل کنند.

تورم در حال حاضر به بالاترین میزان در ۴۰ سال گذشته یعنی ۹.۱ درصد رسیده و قرار است در پاییز از ۱۱ درصد افزایش یابد.

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان گفت که تورم فزاینده در طول بحران انرژی کنونی، شدیدتر از هر اقتصاد بزرگ دیگری به بریتانیا ضربه خواهد زد و احتمالا تولید زودتر ضعیف شده و شدیدتر از سایرین خواهد بود.

ارقام جدید درآمد و گمرک HM نشان می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود حدود ۶.۱ میلیون مالیات‌دهنده نرخ مالیات بر درآمد را با نرخ بالاتر ۴۰ درصد یا نرخ اضافی ۴۵ درصد در سال‌های ۲۰۲۲تا ۲۰۲۳ پرداخت کنند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا