امور زیربناییراه و ساختمان

با وضعیت فعلی حمل و نقل، در ترانزیت به جایی نمی‌رسیم

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر نتوانتیم خدمات ترانزیتی به کشورهایی که مسیر ایران قرار دارند، ارایه دهیم مسیرهای ترانزیتی دیگری جایگزین ایران می‌شوند و بازگشت به این فرصت برای ما شدنی نیست.


همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، رستم قاسمی در مراسم ورود ٣١٩ ناوگان ریلی بازسازی و بهسازی شده با بیان اینکه ایران در جایگاه ژئوپولیتیکی قرار دارد که اگر هوشمندانه برخورد کنیم از این جایگاه فرصت‌هایی برای حمل و نقل وجود دارد، اظهار داشت: حمل و نقل می‌تواند در GDP و اقتصاد کشور بسیار تأثیرگذار باشد. با توجه به جایگاه ایران و با همین کریدورهای موجود و کریدورهایی تکمیل نشده، می‌توانیم مسیر ترانزیتی کشورها شویم.

وی ادامه داد: با رونق یافتن مسیرهای کریدوری علاوه بر ایجاد درآمد برای کشور، این موضوع از لحاظ مسائل سیاسی در منطقه بسیار حائز اهمیت است. البته برخی از فرصت‌ها را از دست داده‌ایم که بازگشت به آن ممکن نیست یا بازگشت به آنها بسیار سخت است.

وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه اگر فرصت‌های ترانزیتی غنیمت نشماریم، بازگشت به آنها قابل برگشت نیست، ادامه داد : اگر نتوانتیم خدمات ترانزیتی به کشورهایی که مسیر ایران قرار دارند، ارایه دهیم مسیرهای ترانزیتی دیگری جایگزین ایران می‌شوند و بازگشت به این فرصت برای ما شدنی نیست.

قاسمی گفت: این در حالی است که آمار درآمدهای ترانزیتی کشورهایی که ایران می‌توانست جای آنها را بگیرد و در مسیر ترانزیتی ایران قرار دارند بسیار بالا است و ما به تحول بزرگ و اساسی در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز داریم و این روش فعلی ما را به جایی نمی‌رساند و ما به جهش تاریخی در حمل و نقل کشور نیاز داریم .


خبر در حال تکمیل می باشد…

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا