بانکبانک و بیمه

امضای نخستین فاینانس ایران با اروپا


مدیر عامل بانک توسعه صادرات کشور از امضای نخستین قرارداد تامین مالی (فاینانس) بین ایران و اروپا خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal)،علی صالح آبادی افزود: این قرارداد به مبلغ یک میلیارد یورو بین ۱۴ بانک ایرانی و "اوبر بانک" اتریش منعقد شده است.
وی همچنین با اعلام اینکه اوبر بانک یک بانک منطقه ای در قلب اروپاست، اظهار داشت: به موجب این قرارداد ، منابع بانک اتریشی برای تامین مالی پروژه های عمرانی و تولیدی بخش خصوصی و دولتی دارای مجوزهای لازم تخصیص خواهد یافت.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران با اعلام اینکه دوره ساخت و بازپرداخت اقساط فاینانس اتریش برای هر پروژه ۱۲ سال است، گفت: این قرارداد نخستین قرارداد تامین مالی بانک های ایران با بانک های اروپایی در دوران پسابرجام است که بعد از قراردادهای منعقده بین بانک های ایران با کره جنوبی و چین در مجموع به مبلغ ۳۵ میلیارد دلار امضا شده است.
 به نوشته صدا و سیما،وی با اعلام اینکه ایران در آینده نزدیک با یک بانک دیگر اتریشی قرارداد تامین مالی امضا خواهد شد، افزود: اسم این بانک پس از نهایی شدن مذاکرات اعلام می شود.
به نوشته رادیو اقتصاد، صالح آبادی ادامه داد: انعقاد قرارداد بانکی کشورهای اروپایی با ایران به مفهوم جدا کردن راه خود با آمریکا و به نوعی اعلام پایبندی به مسئله برجام است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا