بانک و بیمهبیمه

محمدمهدی علوی در آیین گرامیداشت سالگرد تاسیس بیمه اتکایی امین: باید وارد بازار بیمه در منطقه شد

به گزارش روابط عمومی بیمه اتکایی امین، محمد مهدی علوی چهره ماندگار صنعت بیمه در آیین گرامیداشت نوزدهمین سالروز تاسیس این شرکت بیمه گفت: در دهه هفتاد ما به این نتیجه رسیدیم که بدون داشتن شرکت های بیمه خصوصی امکان رشد و توسعه میسر نیست. علاوه بر این، یکی از کمبودهای مهم در صنعت بیمه عدم وجود شرکت های بیمه اتکایی بود. کشورهای همجوار ما در آن سال ها شروع به تاسیس شرکت های اتکایی کرده بودند. ما وقتی این کمبود را احساس کردیم، به فکر راه انداختن یک شرکت بیمه اتکایی افتادیم و بدین ترتیب شرکت بیمه اتکایی امین تاسیس شد که در این میان آقای علی موسی الرضا نقش بسیار مهمی داشتند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علوی افزود: یکی از شروط اصلی در تاسیس بیمه اتکایی امین این بود که شرکت وارد بازار اتکایی منطقه ای و بین المللی شود. علوی تصرح کرد: با علم به اینکه ورود به بازار اتکایی سخت خواهد بود دست به کار شدیم، در آن زمان ما ابزارها، تجارب و بانک اطلاعاتی کافی نداشتیم؛ اما تاکید مکرر سهامداران این بود که علی رغم خطرات و ریسک های بالا، باید وارد بازارهای بین المللی بیمه شویم.

این پیشکسوت صنعت بیمه اظهار داشت: تلاش و پشتکار مدیران و سهامداران بیمه اتکایی امین باعث شد علی رغم ورشکستگی بسیاری از بیمه های اتکایی در خاورمیانه، این شرکت روی پای خود بایستد و در یک روند آرام رشد کند. وی خاطرنشان کرد: بیمه اتکایی امین علاوه بر سرمایه اقتصادی در منطقه به نیکی از آن یاد می شود.

علوی با ابراز خرسندی از ورود مدیرعامل جدید بیمه اتکایی امین در ورود به بازار منطقه گفت: اطمینان دارم بازگشت این شرکت به بازار منطقه با استقبال مواجه خواهد شد، همیشه بیمه اتکایی امین راه را برای شرکت های دیگر باز کرده است و در رابطه با حضور در بازارهای منطقه پیشرو بوده است.

نخستین مدیرعامل بیمه اتکایی امین افزود: در دنیا و به ویژه در منطقه خاورمیانه بیمه اتکایی امین طرفداران زیادی دارد. رفتار شرکت در چندسالی که در بازار منطقه بوده رفتاری حرفه ای بوده که اگر برای بازگشت به بازار برنامه و عزمی وجود داشته باشد، قطعا بیمه اتکایی امین با استقبال قابل قبولی مواجه خواهد شد.

علوی در پایان خواستار افزایش سرمایه شرکت برای پذیرش ریسک های بیشتر و ورود قدرتمند به بازار منطقه شد.

گفتنی است در این مراسم از محمدمهدی علوی، لطف الله نکویی و سیدمصطفی کیایی به عنوان مدیران عامل اسبق بیمه اتکایی امین تجلیل به عمل آمد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا