انرژی

بروز خطا در فروش محصولات سیال و خسارت میلیاردی به کشور

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت گفت: در کشور ما، بحث فروش محصولات سیال، مطرح است که کوچکترین انحراف از مقادیر واقعی آن، خسارات میلیاردی برای کشور در پی خواهد داشت.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر داوود یونسیان در مراسم افتتاحیه همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پخش، پتروشیمی و آب که در دانشگاه علم و صنعت در حال برگزاری است، ارتباط با صنعت و تربیت دانش‌آموختگان اثرگذار در صنایع را از مختصات بارز دانشگاه علم و صنعت ایران برشمرد و گفت: در دوره جدید مدیریتی دانشگاه علم و صنعت، عمده فعالیت‌ها بویژه در حوزه پژوهش و فناوری، تاکید بر تعاملات صنعتی است. برگزاری این همایش نیز از جمله برنامه‌های دانشگاه در همین راستاست و همچنین در حال حاضر، سه انستیتو در دانشگاه علم و صنعت ایران فعالیت می‌کنند که عمدتا با حمایت مجموعه نفت و گاز کشور شکل گرفته و خروجی‌های خوبی نیز داشته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علم و صنعت، تاسیس و فعالیت انستیتو اندازه‌گیری جریان سیالات را از نقاط درخشان امروز دانشگاه علم و صنعت ایران توصیف کرد و با بیان مباحث اصلی مربوط به اندازه‌گیری جریان سیالات در کشور، ادامه داد: در کشور ما، بحث فروش محصولات سیال، مطرح است که کوچکترین انحراف از مقادیر واقعی آن، خسارات میلیاردی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد، این همایش که به همت انستیتو اندازه‌گیری جریان سیالات برگزار می‌شود، طی دو روز برگزاری بتواند به اهداف بلندی که برایش ترسیم شده، دست یابد.

همچنین در این مراسم، دکتر سید حسن هاشم‌آبادی رییس پژوهشکده اندازه‌گیری جریان سیالات (دبیر همایش)، ضمن اظهار خرسندی از برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پخش، پتروشیمی و آب، پس از وقفه طولانی به دلیل ویروس کرونا، گزارشی از برنامه‌های همایش در طی دو روز برگزاری آن ارائه کرد.

دبیر این همایش هدف از برگزاری همایش را ایجاد شبکه متخصصین میترینگ و انتقال تجربیات عنوان کرد و گفت: در پنجمین همایش و نمایشگاه ملی اندازه‌گیری جریان سیالات، ۱۶ سخنرانی در حوزه نفت و گاز و ۱۲ سخنرانی در حوزه آب ارائه می‌شود. همچنین ۴ میزگرد تخصصی با حضور همه ذی‌نفعان و متولیان برنامه‌ریزی شده است و نمایشگاه تخصصی نیز با حضور بیش از ۳۰ شرکت در دو مکان (سالن‌های مجتمع امام خمینی و ساختمان علوم پایه) بر پا شده است.

دکتر هاشم‌آبادی با توضیح اینکه انستیتو اندازه‌گیری جریان سیالات دانشگاه، موافقت اصولی از سازمان ملی استاندارد برای فعال بودن دو کمیته فنی را دریافت کرده است، از تعبیه میز عضویت در کمیته‌های فنی استاندارد و همچنین فرم عضویت در شبکه متخصصین میترینگ کشور در این همایش خبر داد.

همایش ملی اندازه‌گیری جریان سیالات در صنایع نفت، گاز، پالایش و پخش، پتروشیمی و آب از روز گذشته به مدت دو روز توسط پژوهشکده اندازه‌گیری جریان سیالات دانشگاه علم و صنعت ایران در محورهای حقوق اندازه‌گیری؛ هوشمندسازی اندازه‌گیری؛ استانداردهای ملی و بین‌المللی در اندازه‌گیری؛ انواع فناوری‌های مربوط به میترینگ (اندازه‌گیری کمّی و کیفی) در جریان تک فازی و چندفازی و انتخاب اجراء، بهره‌برداری، نگهداری و تعمیر تجهیزات اندازه‌گیری و پرووینگ در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا