بورسبورس اوراق

نگاهی بر آخرین روز معاملات بورس تهران و فرابورس ایران

در جریان معاملات آخرین روز هفته، ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۴۵۸ واحد کاهش به رقم ۴۱۸ هزار و ۵۱۸ واحد رسید؛ همچنین، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۸ هزار و ۴۷۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار واحد رسید.


به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از (سنا)، در آخرین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۶۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۹ هزار و ۹۷۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.

شاخص بازار اول کاهش ۷ هزار و ۲۲۴ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۳ هزار و ۹۱۷ واحدی را تجربه کردند.

گروه فلزات اساسی در جریان معاملات امروز با ۳۷ هزار و ۳۷۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۴۰۲ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه خودرو با ۴۱ هزار و ۶۷۳ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۰ هزار و ۵۵۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۲ هزار و ۷۷۵ معامله به ارزش یک هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال و گروه سیمان با ۲۰ هزار و ۵۹۳ معامله به ارزش یک هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۴۶ واحد، شرکت پالایش نفت تبریز با ۲۶۷ واحد، بیمه دانا با ۱۰۴ واحد، بانک خاورمیانه با ۵۷ واحد و بانک پارسیان با ۴۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.

در مقابل، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۴۲۱ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۹۹۶ واحد، شرکت فجر انرژی خلیج فارس با ۴۸۹ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۶۷ واحد و بانک ملت با ۴۳۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.

نگاهی بر معاملات فرابورس

در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۱۵ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۸۴ واحدی به رقم ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد رسید.

همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۷۸۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۵.۷۹ واحد، بیمه سامان با ۴.۵۸ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۱.۹۸ واحد، بانک دی با ۱.۷ واحد و بیمه نوین با ۰.۷۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.

در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۵.۷۹ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸.۶۱ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب با ۴.۹۴ واحد، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۴.۷۴ واحد و گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی با ۴.۱۳ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا