انرژی

عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۱۰ روستای خوزستان آغاز شد

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: با حضور فرمانده قرارگاه کربلا پروژه های آبرسانی به ۱۱۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در روستاهای چهار شهر رامشیر، هندیجان، امیدیه و ماهشهر آغاز شد.

همچنین بخوانید

محمدرضا کرمی نژاد امروز، ۱۵ تیرماه در مراسم کلنگ‌زنی پروژه های آبرسانی در قالب طرح محرومیت‌زدایی در خوزستان اظهار کرد: در قالب طرح محرومیت زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که برای نخستین بار در دولت سیزدهم در خوزستان اجرا می‌شود، پروژه‌های آبرسانی به ۱۸۹ روستای خوزستان در روستاهای رامشیر، هندیجان، امیدیه و ماهشهر از امروز آغاز شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و نگاه دولت به مناطق محروم، افزود: پروژه های آبرسانی به روستاهای رامشیر، هندیجان، امیدیه و ماهشهر در قالب طرح جهاد آبرسانی از امروز آغاز شد تا مشکل تامین آب شرب پایدار این روستاها مرتفع شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: پروژه آبرسانی به این ۱۱۰ روستا پروژه‌ای است که با همکاری سپاه کلنگ‌زنی شده و اعتبار این پروژه ها ۳۲۵ میلیارد تومان است.

کرمی نژاد به پروژه آبرسانی به ۲۲ روستای رامشیر اشاره کرد و گفت: این پروژه در روستاهای چای سودان، فرهه، غدیر سبع، بیت سیوان، شاوه بیت منصور، بیت خلاف، بیت سوادی، شاوه بیت حمید، علوان عشاره، عین یباره، عبداالله عموری، مارون سه، مزنده، بیت باوی، عود تقی، معیدله علیا، معیدله سفلی، چارات، رومیس، علوان مسلم، تل اسود و سید حسن اجرا می شود تا مشکل آب این روستاها برطرف شود.

وی تصریح کرد: در پروژه آبرسانی به ۲۲ روستای رامشیر ۱۱۷ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب ایستگاه پمپاژ اجرا می شود و اعتبار این پروژه ۶۵ میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پروژه آبرسانی به ۳۰ روستای هندیجان تصریح کرد: این پروژه در روستاهای چم تنگ، کره پا، چم کلگه، چم کنار، حسین آباد، صاحب آباد، جیری سفلی، چم خرنوب، ناصر آباد، دریهک، سرخره علیا، سرخره سفلی، جیری علیا، فیروز آباد، کریم آباد، فیلی، ده ملابزرگ، طلاگه سفلی، ده ملا کوچک، طلاگه علیا، چم تنگو، چهل منی، چم مراد، مهدی آباد، دهنو، بوطاهری، رگ سفید، زلقی، مالکی و امامزاده عبدالله اجرایی می شود.

کرمی نژاد افزود: در پروژه آبرسانی به ۳۰ روستای هندیجان ۷۰ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک مخزن ذخیره آب پاک به حجم یک هزار متر مکعب و چهار باب ایستگاه پمپاژ احداث می شود که این پروژه با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

وی به پروژه آبرسانی به ۳۵ روستای ماهشهر اشاره کرد و گفت: این پروژه در روستاهای ابوعلایج سفلی، ابوعلایج وسطی، ابوعلایج علیا، آلبو حردان علیا، تخیط سفلی، تخیط علیا، توجیه بالا، ثلث علیا، چم سید لطیف، خمزه سفلی، خمزه علیا، دب امیر، دلس، سریمه، سدیره سفلی، سدیره علیا، عگله میاح، گرگر، محیدر، مقطوع علیا، مقطوع سفلی، مقطوع وسطی، هشچه علیا، هشچه سفلی، هشچه مکینه، هوفل، ایستگاه گرگر، روفه، خلیفات، مکینه سید طاهر، گمبزون، بسیتین، حدید، چم محاوی و حریه اجرا می شود تا مشکل تامین آب شرب پایدار این روستاها برطرف شود.

کرمی نژاد تصریح کرد: در پروژه آبرسانی به ۳۵ روستای ماهشهر ۸۳ کیلومتر خط انتقال و ساخت یک مخزن ذخیره آب پاک به حجم ۲ هزار متر مکعب و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ اجرا می شود که اعتبار این پروژه ۱۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به پروژه آبرسانی به ۲۳ روستای امیدیه گفت: این پروژه در روستاهای حمید آباد، صالح آباد، گترانی، یریسیه، دونه، خزینه علیا، ابودهالیس، شاه نبی، عد عبیس، ابوماسول، ابوطرفایه، زوینه، ابوسخر، غوید، نمره ۱، نمره ۲، خیط عباره، خیط زبید، بحیره، چاه سالم، مجنون، عشاره سفلی و عشاره علیا اجرایی می شود.

وی افزود: در پروژه آبرسانی به ۲۳ روستای امیدیه ۴۵ کیلومتر خط انتقال و احداث دو باب ایستگاه پمپاژ با اعتبار ۵۵ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

کرمی نژاد با اشاره به آبرسانی به یک هزار و ۱۰۱ روستا از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم در خوزستان گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم طرح های آبرسانی به روستاهای خوزستان سرعت گرفته است به گونه ای که تا پایان سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۱۰۱ روستای خوزستان از آب سالم پایدار و سالم برخوردار شدند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۰۰ روستای خوزستان آبدار شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با شعار محرومیت زدایی بر روی کار آمده است و تا امروز در بخش محرومیت زدایی، پروژه‌های آبرسانی در روستاهای کرخه، شادگان، آبادان، اندیکا، غیزانیه، شوشتر، دهدز، شعیبیه، حمیدیه، هفتکل و دشت آزادگان با جدیت آغاز شده و تلاش ما این است تا پایان سال ۱۴۰۱ روستای بدون آب در خوزستان نداشته باشیم.

وی با تقدیر از حمایت های سپاه از روند اجرایی طرح های آب و فاضلاب در مناطق دارای تنش آبی خوزستان گفت: سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان و قرارگاه کربلا از ابتدای تنش آبی به یاری آبفا آمد و با حضور موثر خود اقدام بزرگی‌ در راستای کاهش مشکل آبی مردم استان انجام داد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا