امور زیربناییتعاون و اشتغال

امیدآفرینی در جامعه یکی از مبادی جهاد تبیین است

مشهد ـ معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدآفرینی در جامعه یکی از مبادی جهاد تبیین است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد چکشیان ظهر پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خراسان رضوی اظهار کرد: امیدآفرینی در جامعه یکی از مبادی جهاد تبیین است که باید از سوی مدیران با ارائه عملکرد در حوزه مهارت آموزی و ایجاد شغل سرلوحه کار قرار گیرد.

همچنین بخوانید

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از موضوعات مهم بیانیه گام دوم انقلاب نیز، مردمی سازی فرایندهاست به این معنا که هر آنچه انجام می‌دهیم باید به مردم گزارش دهیم.

وی ادامه داد: از موضوعات مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتقای نهضت فرهنگ کار است که این فرهنگ با تاکید بر مهارت آموزی و کارآفرینی ارتقا می‌یابد و تاکنون نیز ۲۵ مؤلفه مؤثر در ارتقای فرهنگ کار استخراج شده است.

چکشیان گفت: در صورتی که فرهنگ کار تیمی، مهارت آموزی و تعامل سازمانی ارتقا یابد، بهره وری، اشتغالزایی و امید به آینده در جامعه شکل می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب یک تفاوت مبنایی با باقی اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی دارد و آن این است که صراحتاً بیان می‌کند که ما بدون خیانت به آرمانهای اولیه انقلاب به چله آن رسیده ایم و یک گذشته پرافتخار داریم با این حال در برخی موارد کم کاری‌ها و نقصانهایی هم داشته ایم اما به آرمانهای اولیه انقلاب خیانت نکرده ایم.

وی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب، کلید اساسی گشایش همه قفل‌ها را نگاه خوشبینانه به آینده می‌داند، زیرا مرگ یک ملت زمانی است که امیدی به آینده نداشته باشد اما این امید خوشبینانه باید متکی به ۲ مؤلفه “عظمت مسیر طی شده از ابتدای انقلاب تاکنون” و “سرمایه و ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود” باشد.

چکشیان بیان کرد: مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور سرمایه انسانی آن است که با تکیه بر آن می‌شود به آینده امیدوار بود و اگر بخواهیم امید به آینده محقق شود باید ضعف‌ها را کم کرد و بر روی نقاط قوت متمرکز شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: فردی می‌تواند بیانیه گام دوم انقلاب را با قوت پیش ببرد که تجربه گذشته را با نوآوری، نگاه امیدوارانه، حرکت جدید و جوان گرایی بیامیزد، زیرا ممکن نیست بدون استفاده از تجربه گذشته و عظمت راه طی شده، در بهره گیری از ظرفیت‌های مادی و معنوی موجود حرکت جدیدی را آغاز کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا