امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کمبود تراکتور و ادوات کشاورزی در شهرستان میانه

میانه- معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه از کمبود تراکتور و ادوات کشاورزی در شهرستان میانه خبر داد.

به گزارش آرمان اقتصادی، مسعود سعادتی عصر امروز در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان میانه با اشاره به اینکه مشکل کمبود آرد اولویت اول شهرستان برای رسیدگی است خواستار افزایش سهمیه آرد شهرستان با توجه به افزایش جمعیت روستایی به ویژه در فصل تابستان شد.

سعادتی اعلام کرد: افزایش ۵۰ تن آرد به سهمیه شهرستان را پیگیر هستیم که در این خصوص با ۳۴ تن موافقت شده اما هنوز ابلاغ و اجرایی نشده است.

وی تأمین کمبود تراکتور و ادوات کشاورزی در شهرستان را نیازمند هماهنگی بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی با کارخانه تراکتور سازی دانست.

سعادتی با اشاره به تخصیص اعتبار برای پایاب سد آیدوغموش در سفر هیئت افزود: مسائلی وجود دارد که باید پیگیری شود تا با تخصیص اعتبارات؛ یک سوم از دو سوم باقیمانده طرح به اتمام رسیده و باقیمانده طرح نیز با تخصیص اعتبار طی سال‌های بعد تکمیل شود.

وی افزود: ۳ هزار حوضچه غیرمجاز در شهرستان داریم که با استفاده از شبکه‌های نوین آبیاری و آزادسازی ۵۰ درصد آب این حوضچه‌ها می‌توان به تأمین آب کشاورزان و عشایر پایین دست اقدام کرد

وی افزایش ظرفیت سردخانه شهرستان با توجه به افزایش تولیدات باغی را از دیگر مسائل نیازمند همراهی و همکاری مسئولین شهرستان و استان با پیگیری‌های نمایندگان مردم میانه ذکر کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا